نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استان اردبیل رتبه سوم بیکاری در کشور را داراست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری در اردبیل بیداد می‌کند و هیچ اشتغال جدیدی در این استان انجام نشده و همه آمارسازی‌ها در این زمینه غلط و اشتباه است.

به گزارش ایسنا ، صدیف بدری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما تا زمانی که نتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و غیره فراهم کنیم امکان ایجاد اشتغال جدید فراهم نمی‌شود.


وی با بیان اینکه بدون ایجاد این زیرساخت‌ها حرف زدن از اشتغال سخن گزافی است که برخی‌ها سعی کنند این موضوع را تکرار کنند، گفت: این سوال همیشه برای ما مطرح است که چرا سبلان پارچه و یا ذوب آهن به تعطیلی کشیده شده و یا بسیاری از واحدهای تولیدی در استان اردبیل در حال رکود است که به نظر می‌رسد دلیل این همه ضعف و غفلت‌ها در کشور سیاست زدگی و تعارفاتی است که ما به آن گرفتار شده‌ایم.


بدری با بیان اینکه بیکاری در استان اردبیل بیداد می‌کند اما همچنان برخی از مسئولان با آمارسازی و ارائه عدد و ارقام غلط و اشتباه سعی می‌کنند به نوعی روی این مساله سرپوش بگذارند اضافه کرد: استان اردبیل در بیکاری رتبه سوم کشور و در ایجاد اشتغال رتبه 29 کشور را دارد که واقعا این آمارها تاسف برانگیز است.


وی مدعی شد؛ در چهار سال اخیر هیچگونه اشتغال جدیدی رخ نداده و اگر آماری نیز از اشتغال ارائه می‌شود بیشتر آمارهای اشتغال گذشته است و واقعیت‌ها را باید قبول کرده و به خوبی بستر و زمینه اشتغال جدید را در قالب ایجاد مناطق آزاد تجاری، راه آهن، اتوبان‌ها، جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها فراهم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه برخی از مدیران و حتی مقام عالی استان زیر بار امضاها و صورت جلسه‌های قانونی نرفته و حاضر نیستند ریسک پذیری را در این بخش داشته باشند، تصریح کرد: باید مدیران ما آنقدر ریسک پذیر باشند که در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاری‌ها یک همت واقعی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های عملیاتی داشته باشند.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در مورد ارائه گزارش از حادثه پلاسکو در تهران توسط کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: ما هر چند سهم دستگاه‌های مختلف را در حادثه پلاسکو و قصور انجام شده در این زمینه اعلام کردیم اما این وظیفه دادگستری است که به صورت دقیق سهم دستگاه‌های مختلف را در حادثه پلاسکو و قصور رخ داده مشخص کرده و اعلام کند.


بدری به نبود مدیریت واحد در سر و سامان دادن به بافت‌های فرسوده و نوسازی‌های انجام شده اشاره کرد و بیان داشت: یک فرماندهی مشخص و مدیریت واحدی را در این بخش شاهد نیستیم، بطوریکه شهرداری، راه و شهرسازی و بانک‌ها هر کدام ساز خود را می‌زنند.
 
در سهم تخصیصی به استان از حقابه ارس اجحاف شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد حقابه ارس و پیگیری آن در مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به اعتقاد ما در حق استان در تحصیص سهمیه حقابه ارس اجحاف شده است ولی ما در تصمیماتی که گرفتیم خدشه بر این تصمیم وارد کردیم و امیدواریم وزیر جدید نیرو بتواند حقابه استان را به خوبی تامین کند.

بدری به دیدار خود با اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو اشاره کرد و افزود: ما از وزیر خواسته‌ایم تا بعد از انتخاب شدن به سمت وزیر نیرو چالش‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را در این زمینه برطرف کرده و قصور گذشتگان را به نوعی جبران و حقابه استان اردبیل را به شکل کامل از این حوزه آبریز ارائه دهد.

در حل مشکلات صنعت و کشاورزی عزم دولت راسخ نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مشکلات و چالش‌های حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در حوزه آبیاری مکانیزه به رغم سهم بالای دولت در اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض نتوانسته است عملکرد قابل قبولی را ارائه کند بطوریکه اردبیل در آبیاری رتبه 27 کشور را دارد.

بدری به مخالفت خود با وزیر جهاد کشاورزی در رای اعتماد اشاره کرد و گفت: بنده با توجه به شرایط کشاورزی استان اردبیل به ویژه بازار نامناسب فروش محصولات کشاورزی مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی ارائه کردم و از وزیر خواستم تا مشکلات زارعین را برطرف کند.

وی سیاستگذاری غلط دولت و جهاد کشاورزی را در حوزه بازار و صادرات محصولات کشاورزی یادآور شد و گفت: ما به شدت با چالش تولید و عرضه محصولات کشاورزی روبرو هستیم که ضرر و زیان آن متوجه کشاورزان است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در عمل هیچ عزم راسخی را از دولت در حل مشکلات حوزه صنعت و کشاورزی نمی ‌بینم و باید حوزه‌های نظارتی را در این باب تقویت کنیم.

بدری مغفول ماندن صنعت توریسم را در کشور به ویژه توریسم طبیعی را یادآور شد و افزود: در استان اردبیل نیز صنعت توریسم خصوصی متولی خاصی ندارد.

شهردار اسبق اردبیل به وضعیت فوتبال اردبیل و تیم شهرداری اشاره کرد و گفت: در زمانی که مسئولیت شهرداری اردبیل را داشتم از تیم فوتبال با اختصاص 3 میلیارد تومان از منابع شهرداری به این تیم حمایت کرده تا این تیم از دسته سوم به دسته اول صعود کند.

بدری اضافه کرد: بازی‌های تیم شهرداری در اردبیل با حضور 12 هزار نفر از علاقمندان زمینه شور و نشاط اجتماعی و تحرک اقتصادی را فراهم کرده بود اما نمی‌دانم به چه دلیلی بعد از پایان مدیریت بنده در شهرداری عده‌ای بلایی سر این تیم آوردند که امروز همه افسوس روزهای گذشته را می‌خورند.

وی گفت: بخشنامه وزیر در ارتباط با واگذاری امتیاز تیم شهرداری به بخش خصوصی قانونی نبوده که بخواهیم آن را الزام و حتمی بدانیم و در حق تیم شهرداری اردبیل در این استان اجحافی شده که به هیچ وجه قابل بخشش و گذشت نیست بطوریکه بنده حتی در آستانه سقوط این تیم جلسه‌ای را با استاندار اردبیل داشته‌ام و برای حل مشکلات اعلام آمادگی کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به وضعیت دانشگاه‌ها و تحصیلات جوانان در مراکز دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ما یک نوع دستپاچگی را در حوزه تحصیلات دانشگاهی شاهد هستیم بطوریکه عده‌ای می‌خواهند جوانان ما چهار سال تحصیل در دانشگاه‌ها را به نوعی سرگرمی برای آنها به حساب آورند در حالی که هیچ تناسبی بین رشته‌های دانشگاهی و بازار کار وجود ندارد.

بدری غفلت‌های انجام شده در این زمینه را بسیار تاسف انگیز خواند و گفت: باید وزیر جدید علوم تلاشی جدی را انجام دهد تا رشته‌ها مناسب با نیاز بازار و به صورت کاربردی باشد تا فارغ‌التحصیلان ما بیشتر از این گرفتار بیکاری و آثار و تبعات ناشی از آن نباشند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید