سخنگوی کمیسیون فرهنگی: خواسته آمریکا عدم حضور ایران در منطقه خاورمیانه است

  • تاریخ انتشار : 1396/7/28 ساعت : 10:53 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام، هویت بی منطق آمریکا را برای مردم جهان آشکار کرد و اتحادیه اروپا نیز به این مساله رسیده است که آمریکا در برجام بدعهدی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: زمانی که صحبت از پاره کردن برجام به میان آمد، رهبر معظم انقلاب با قاطعیت فرمودند:" اگر شما برجام را پاره کنید ما برجام را آتش می زنیم."

وی تصریح کرد: هدف آمریکا از بیان عدم پایبندی ایران نسبت به روح برجام این است که ایران نباید در منطقه خاورمیانه حضور داشته باشد.

آزادیخواه با بیان اینکه خواسته های آمریکا یعنی عدم حضور ایران در منطقه که این مساله خارج از متن برجام است و درخواستی نابجا به شمار می رود، ادامه داد: ایران به عهد خود در برجام وفا کرد اما هنوز بانک های آمریکا و انگلیس، ایران را تحریم کرده اند و ما از اصلی ترین تحریم های آمریکایی ها خارج نشده ایم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم است، خاطرنشان کرد: در متن برجام آمده است که شرکت های آمریکایی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند اما درحال حاضر آمریکا خارج از برجام در کشور خود هر شرکتی را که در ایران سرمایه گذاری کند، از امکانات داخلی محروم کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه اصلی دولت و مسئولان است چراکه به گفته امام راحل(ره) اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

آزادیخواه نقش پاسداران را در گسترش و تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ارتش و سپاه، دو سازمان نظامی هستند که دوشادوش هم با فرماندهی واحد، در زیر نام مقدس "نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران" خدمت می‏‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران، تربیت ‏‌شده و مولود دامان انقلاب‏ است، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، سپاه دارای شأن معنوی و انقلابی است، سپاه پاسداران، مجموعه ‌‏ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و تمامی اهداف والایی که ترسیم شده، ضروری و لازم است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید