مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی ریاست جمهوری:

اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال نماز ویژه دانش‌آموزان در کردستان برگزار می‌ شود

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال در استان کردستان گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها وارد عمل شوند نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال نماز ویژه دانش‌آموزان را در دی ماه سال جاری در استان کردستان برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امیرحسین اسدی، امروز، چهارم آبان ماه در نشست نماز و فضای مجازی که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه های اینترنتی ظرفیت های بسیار خوبی دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان تحولی عظیم در عرصه های مختلف ایجاد کرد.

وی دیپلماسی دنیا را  فضای مجازی دانست و افزود:  در حال حاضر تعداد کاربران ایمیل در دنیا 2.5 میلیارد نفر و تعداد کاربران فضای مجازی سه میلیارد نفر است که این امر نشان می‌دهد، دوران روزنامه و میکروفون در دست گرفتن به پایان رسیده است.

قائم مقام مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: هم اکنون 72 درصد کاربران اینترنت در کشور زیر 29 سال و 19 میلیون نفر نیز زیر 18 سال هستند و این آمارها نشان می دهد جوانان ما بشدت درگیر فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بهترین ابزار برای دین سالاری، توسعه فرهنگ نماز و افزایش سواد و دانش کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد:  باید تلاش شود جوانان و نوجوانان ما که بیشترین کاربران اینترنتی را تشکیل می‌دهند از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

اسدی بیان کرد: فضای مجازی این ظرفیت را دارد که به افزایش تولید ناخالص ملی، رشد علمی، تعامل با دنیا و صدور فرهنگ منجر شود و برعکس نیز به تبلیغ مواد مخدر و الکل، مشاوره غلط و تبلیغ دارو و کاهش ارتباطات اجتماعی بینجامد لذا اگر در جهت صحیح استفاده شود ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال در استان کردستان گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها وارد عمل شوند نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال نماز ویژه دانش‌آموزان را در دی ماه سال جاری در استان کردستان برگزار می‌کنیم.

قائم مقام  مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد: مدرسه و مسجد می‌تواند به عنوان زایشگاه فرهنگ، نماز، معنویت، احترام به پدر و مادر و آموزش سواد رسانه‌ای تبدیل شود و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره برد.

اسدی غنی کردن دانش‌آموزان در راستای تولید محتوای خوب و اثرگذار را مهم خواند و گفت: باید به دنبال افزایش معنویت باشیم و از فضای مجازی در این راه استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی رویدادهای نادرست و آسیب‌زا که در فضای مجازی رخ داده است، افزود: فروش مواد مخدر به صورت اینترنتی، ازدواج‌های اینترنتی و وجود 60 میلیون سایت‌های مستهجن در فضای مجازی همگی از آسیب های مطرح در فضای مجازی است.

قائم مقام  مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ساخت بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان یادآور شد: بازی‌های رایانه‌ای نمازساز، پدر و مادرساز، جامعه‌ساز، اجتماع‌ساز و ایران‌ساز است به شرطی که به صورت درست و توسط سازندگان داخلی تهیه شود. 
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید