استاندار:

کردستان می‌تواند به عنوان قطب تولید پروتئین کشور معرفی شود

استاندار کردستان، پیشنهاد مطرح کردن کردستان به عنوان قطب تولید پروتئین کشور را قابل اجرایی شدن دانست و گفت: این پتانسیل در استان وجود دارد تا گوشت آن نیز مانند عسل کردستان به یک برند تبدیل شود.

‌‌به گزارش ایسنا‌، بهمن مرادنیا در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با دستور کار ارائه پروژه‌های خاص استان در بخش کشاورزی برگزار شد، پیشنهاد مطرح کردن کردستان به عنوان قطب تولید پروتئین کشور را قابل اجرایی شدن دانست و اظهار کرد: این پتانسیل در استان وجود دارد تا گوشت کردستان نیز مانند عسل کردستان به برند تبدیل شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم اهالی روستایی در روستا بماند و درآمد کافی هم داشته باشد که با توجه به اهمیت این موضوع لازم است نماینده‌ای از سوی استان به صورت ویژه پیشنهاد تبدیل کردستان به قطب پروتئین کشور را پیگیری کند.

مرادنیا عملی شدن این پیشنهاد را در ایجاد اشتغال در استان موثر دانست و عنوان کرد: باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تلاش کند تا برای تامین منابع مالی آن، راهکاری در لایحه بودجه گنجانده شود.

استاندار کردستان در ادامه با اذعان به اینکه تولیدات کشاورزی خوبی در استان وجود دارد که متاسفانه کشاورزان منفعت زیادی از آن نمی برند، خاطرنشان کرد: بیشترین نفع فروش محصولات باغی استان نصیب دلالان می شود که اگر برای هر کدام از محصولات شرکتی تشکیل شود و تولیدکنندگان، سهامداران آن باشند و محصولات را مستقیما به بازار ارائه نماید، می‌توانند تعیین کننده قیمت باشند.

مرادنیا با یادآوری توجه ویژه مقام معظم رهبری به دو مقوله تولید و اشتغال، تلاش برای ایجاد اشتغال و توسعه در استان را مهمترین وظیفه مدیران استان عنوان کرد و یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای رفع موانع در به کار ببندیم و اگر مشکلی بر سر راه بود برای حل آن راهکاری پیدا کنیم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید