تونس , تمرین مشترک , آمریکا " />

تونس و آمریکا تمرین مشترک دریایی برگزار کردند

الجزیره - ایرنا- وزارت دفاع تونس روز جمعه اعلام کرد: نیروی دریایی این کشور در چارچوب همکاری های نظامی با آمریکا، یک تمرین مشترک دریایی با این کشور برگزار کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع تونس در بیانیه ای کوتاه افزود: این تمرین مشترک روز پنجشنبه در عرض سواحل شمالی تونس برگزار شد که از طرف تونس شناورهایی از نیروی دریایی با پشتیبانی جت ها و بالگردها و از سوی آمریکا ناوشکن USS PORTER شرکت داشت.
وزارت دفاع تونس هدف از این برنامه را تمرین برای مقابله با فعالیت های غیرقانونی در دریا و هماهنگی در زمینه مراقبت از دریا ، جست و جو و نجات اعلام کرد.
روزنامه «واشنگتن پست » حدود دو ماه پیش گزارش داده بود هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و شماری از نظامیان این کشور در یک پایگاه نظامی در تونس حضور دارند.
این روزنامه افزود: این حضور، بخشی از راهبرد آمریکا برای استقرار پهپادها و شماری از نیروهای خود در تاسیسات نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا است تا از این مناطق به کسانی که تهدیدی برای آمریکا و متحدانش محسوب می شوند، حمله شود.
پس از آن نیز برخی دیگر از رسانه های آمریکایی اعلام کردند: آمریکا در پایگاه هوایی «سیدی احمد» در استان «بنزرت» واقع در شمال تونس، یک پایگاه نظامی دارد.
این درحالی است که تونس وجود هرگونه پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب می کند.
شبک**خاورم **2041**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

نظر خود را ثبت کنید