عناوین خبری , مهمترین , ایرنا " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران - ایرنا -کنایه خوشرو به سازمان ملل، تاکید جابری انصاری بر ایجاد 12پست نظارتی در مناطق امنیتی ادلب از سوی هریک از سه کشور، تخصیص 46 هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی صادرات گرا، سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، برجام و تحولات سوریه در دستور کار مذاکرات پوتین با سران جمهوری اسلامی ایران و کمک 400 میلیون دلاری بانک جهانی برای بازسازی برای عراق، مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته به شمار می رود.
**اخبار داخلی
نیویورک - نماینده دائم ایران در سازمان ملل فشارهای سیاسی را عامل ایجاد انحراف در اعلام نام قاتلان کودکان در مجامع بین المللی دانست و گفت: هر چند نام ائتلاف سعودی در گزارش امسال دبیرکل در این لیست سیاه ناقضین حقوق کودک آمده است، اما از آن می توان به عنوان جدید کودک کشان در حال پیشرفت یاد کرد!
تهران - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 46هزار میلیارد ریال منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده که 23 هزار میلیارد ریال آن متعلق صندوق توسعه ملی و مابقی متعلق به بانک های همکار است که با نرخ 13.5 درصد در اختیار واحدها قرار می گیرد.
آبادان - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با دستور استاندار خوزستان و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند از عصر سه شنبه قانون دریافت عوارض خروجی در مرز شلمچه لغو شد.
بلگراد - رئیس مجلس صربستان در نشستی با هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان که در صدر آن خانم پروانه سلحشوری قرار دارد آمادگی مجلس صربستان برای همکاری با مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های آموزش، گردشگری و تجارت اعلام و بر همکاری بیشتر مجالس دو کشور در اتحادیه بین المجالس تاکید کرد.
آستانه - حسین جابری انصاری رئیس هیات ایران در مذاکرات صلح سوریه در آستانه پس از پایان دور هفتم این مذاکرات گفت:توافقی که بین سه کشور ضامن صورت گرفت این بود که در نوار امنیتی منطقه ادلب هر یک از سه کشور ، 12 پست نظارتی برای اجرای توافق های کاهش تنش ایجاد کنند که البته این نقاط در مناطق مختلف امنیتی ادلب منتشر خواهد بود.
تهران– سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری المسیره یمن گفت: عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی کردند با ادعاهای دروغین تجاوز خود به یمن را توجیه کنند.
تهران - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکارهای پیشبرد تولید گفت: ایجاد تقاضا در داخل برای تولیدات موجود بسیار مهم است و قصد داریم این موضوع را حل کنیم.
وین - جشنواره بین المللی فیلم وین (ویناله) که از دو هفته پیش آغاز شده ، با نمایش دو فیلم ایرانی '24 فریم' از زنده یاد عباس کیارستمی و 'لِرد' در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به کار خود پایان می دهد.

**اخبار خارجی
تهران– منابع رسانه ای گزارش دادند که در جریان حادثه حمله خودرو به سمت تعدادی عابر پیاده و تیراندازی در محله منهتن نیویورک در آمریکا 6نفر کشته و 15 تن زخمی شدند.
تهران– وزیر نفت و گاز عمان روز سه شنبه در دیدار با وزیر نفت و منابع زیر زمینی سوریه در مسقط از آمادگی این کشور برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز سوریه خبر داد.
نیویورک - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تایید این که ایران درخواست ترامپ برای گفت و گو با دکتر روحانی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد رد کرده است، از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد.
تهران– «بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک آمریکا حادثه منطقه منهتن را که هشت کشته بر جای گذاشت، یک «اقدام تروریستی» اعلام کرد.
آستانه - اجلاس عمومی دور هفتم مذاکرات صلح سوریه با حضور همه طرف های مذاکره و با قرائت بیانیه مشترک که در آن بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید شده است ،به کار خود پایان داد.
مسکو - روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سران جمهوری اسلامی ایران مسائل مربوط به برجام را مطرح و مورد بررسی قرار خواهد داد.
تهران - «ژان ایوس لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که وی به زودی به ایران سفر خواهد کرد تا مقدمات سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری کشورش را به تهران فراهم کند.
تهران - فالح فیاض مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیت ملی، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: ایران نخستین کشوری بود که از عراق در مبارزه با داعش حمایت کرد.
تهران - «ژان ایوس لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تاکید بر پایبندی همه طرف ها به برجام اظهار داشت که این توافق را باید جدا از سایر موضوعات مربوط به ایران در منطقه در نظر گرفت.
تهران– بانک جهانی روز سه شنبه با پرداخت 400 میلیون دلار برای کمک به بازسازی مناطق آزاد شده عراق موافقت کرد.
آستانه - نماینده ویژه پوتین در مذاکرات صلح سوریه سه شنبه شب در پایان دور هفتم این مذاکرات گفت: پیشنهاد روسیه در این دوره تشکیل کنگره ملی سوریه در شهر سوچی روسیه ، تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید و تصویب آن و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بر مبنای آن است .
تهران– وزارت اطلاع رسانی تشکیلات خود گردان فلسطینی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئول اعدام های میدانی جوانان فلسطینی است.
تهران– «احمد جربا» رئیس جریان «الغد» از گروه های معارض سوری شامگاه سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه گفت: معارضان سوری باید برای حل بحران کشور با دولت سوریه به پای میز مذاکره بنشینند.
بغداد -حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هر گونه اداره مشترک گذرگاه های مرزی با تشکیلات منطقه شمال کردستان عراق را رد کرد و گفت: آنچه برخی رسانه های کردی در این مورد می گویند خلاف واقع است.
تهران– عامل حمله نیویورک که به کشته شدن هشت نفر منجر شد، در یادداشتی که از او پیدا شده است، با داعش بیعت کرده بود.
پکن - وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است که این کشور با کره جنوبی برای بهبود روابط و حل و فصل مساله شبه جزیره کره با ابزار دیپلماتیک به توافق رسیده است.
شبک**1708**انتشار: محسن اسماعیلی

نظر خود را ثبت کنید