پوجدمون خواستار ایجاد جبهه متحد برای استقلال شد/راهپیمایی مردم باسک در حمایت از کاتالونیا

در حالی که صدها تن از مردم منطقه باسک اسپانیا در حمایت از کاتالونیا دست به راهپیمایی زدند و از کنترل دولت مرکزی بر این منطقه خودمختار انتقاد کردند رهبر برکنار شده کاتالونیا خواستار تشکیل جبهه سیاسی متحد در انتخابات ۲۱ دسامبر در راستای ادامه‌ تلاش‌ها برای دستیابی به استقلال از اسپانیا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راهپیمایی روز شنبه و در زیر باران در منطقه باسک و شهر "بیلبائو" برگزار شد و نشانه‌ای در حمایت از جدایی طلبان کاتالونیا بود.

منطقه باسک در شمال اسپانیا نیز حکومتی خودمختار دارد و یکی از مناطقی است که مدت‌ها شاهد درگیری‌های مسلحانه و خشونت بوده است.

گروه مسلح جدایی طلب "اتا" مسبب مرگ بیش از ۸۰۰ نیروی پلیس اسپانیا، سرباز و مردم عادی در این منطقه بوده است. این گروه اوایل سال جاری میلادی سلاح را بر زمین گذاشت.

قرار است در هفته‌های آتی راهپیمایی‌های دیگری در حمایت از استقلال کاتالونیا برگزار شود.

در همین حال، کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا خواستار اتحاد جدایی‌طلبان برای انتخابات دسامبر سال جاری میلادی شد.

این اظهارات از سوی پوجدمون یک روز پس از آن مطرح شد که یکی از قضات اسپانیایی حکم دستگیری وی را در سراسر کشورهای اروپایی صادر کرد.

رهبر برکنار شده کاتالونیا در توئیتر خود نوشت: زمان آن رسیده تا تمامی دموکرات‌ها متحد شوند. برای کاتالونیا، برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی و برای جمهوری.

رهبر برکنار شده کاتالونیا از جانب دادستان کل اسپانیا به اقدام برای شورش، تحریک مردم برای حضور در رفراندوم غیرقانونی و سوءاستفاده از منابع دولتی متهم شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید