دستاوردهای یک عضویت برای «هنر و تجربه» چیست؟

در پی اعلام عضویت گروه «هنر و تجربه» در کنفدراسیون جهانی CICAE؛ امیرحسین علم الهدی گفت:برای ورود به بازارهای جهانی و سازمان‌های بین‌المللی چاره‌ای نداریم که در چنین سازمان‌هایی عضو شویم. 

به گزارش ایسنا، به تازگی اعلام شده است که گروه سینمایی «هنروتجربه» به عضویت کنفدراسیون جهانی هنرو تجربه (با نام اصلی سازمان بین المللی هنرو تجربه (CICAE)در آمده است.

کنفدراسیون جهانی هنر و تجربه دارای بیش از دو هزار عضو فعال سینمایی در حوزه سینمای هنرو تجربه است و دارای بیش از سه هزار پرده نمایش در 41کشور دنیاست و مقر اصلی این کنفدراسیون در برلین آلمان است.

مدیر گروه سینمایی «هنر و تجربه» در پی این اتفاق به ایسنا گفت: 41 کشور عضو کنفدراسیون جهانی هنر و تجربه هستند، کنفدراسیونی که منافع مشترکی را در این گونه سینمایی تعریف می‌کند.

به گفته‌ی علم الهدی؛بیش از یک سال است که درخواست داده‌اند و به تازگی آنها موافقت‌شان را اعلام کردند. 

او توضیح داد: این سازمان در سراسر دنیا چیزی حدود 4000 سالن و 2000 عضو دارد و مناسبات هنر و تجربه و حفظ این نوع سینما را در مقابل سینمای تجاری در دستور کار دارد. 

این مدیر درباره‌ی دستاوردهای این عضویت برای سینمای ایران خاطرنشان کرد: نشست‌ها و جشنواره‌های تخصصی فیلم از جمله کارهای این سازمان است و ما قصد داریم با عضویت در این سازمان در بازار بین‌المللی و سطح دنیا سینمای هنر و تجربه کشورمان را مطرح کنیم و در درازمدت از ظرفیت نمایش و بالا بردن سطح دانش چه در داخل و چه در خارج از کشور و برگزاری ورک‌شاپ‌های بین‌المللی، دعوت از اساتید بهره‌مند شویم.

او در پاسخ به اینکه "آیا قرار است بواسطه‌ی این عضویت، فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» ایرانی در دنیا نیز به نمایش درآیند؟" گفت:بله! براساس منافع مشترک طرفین، قرار است وارد راهکارهای نمایش فیلم‌ها شویم.

علم الهدی درباره‌ی اینکه اولین اقدام عملی شما در پی عضویت در این کنفدراسیون جهانی چیست؟ گفت:اولین اقدام معرفی تجارب ۳ سال گذشته این گروه سینمایی در سطح جهان است؛به هرحال ما در سه سال گذشته توانستیم سینمای هنری و تجربی را از طریق ساماندهی حوزه توزیع و نمایش براساس امکانات موجود سینمای ایران را با هزینه حداقل احیاء کنیم و این می‌تواند تجربه مفیدی برای سینماهای کشورهای دیگر باشد.

مدیر گروه سینمایی «هنر و تجربه» همچنین در پاسخ به سوال دیگری که آیا در پی این عضویت، نمایش فیلم‌های خارجی در ایران اتفاق می‌افتد؟ پاسخ داد: بله! همین روزها هم فیلم «کوه» امیر نادری به‌عنوان یک فیلم خارجی در حال نمایش در سینماهای هنر و تجربه است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید