رهبر برکنار شده کاتالونیا مادرید را به انجام"حملات قضایی خصمانه" متهم کرد

رهبر برکنار شده کاتالونیا ضمن متهم کردن مقامات اسپانیا به انجام حملات قضایی خصمانه علیه اعضای دولت سرنگون شده‌اش، تاکید کرد بیم آن دارد در دادگاههای اسپانیا با روند قضایی بی‌طرفانه و منصفانه روبه‌رو نشود.

به گزارش ایسنا، کارلوس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا در مقاله‌ای برای روزنامه گاردین نوشت: این یک توهین بزرگ است که من و ۱۳ تن از همکارانم به خاطر جرائم احتمالی از جمله اغتشاش، فتنه و شورش به خاطر نقشمان در روند اعلام استقلال کاتالونیا مورد تحقیق و بازجویی قرار گیریم.

وی افزود: امروز رهبران این پروژه دموکراتیک به شورش متهم شده‌اند و با شدیدترین مجازات ممکن تحت قانون جزا در اسپانیا روبرو هستند؛ مجازاتی که درست برای پرونده‌های تروریسم و قتل اعمال می‌شود یعنی ۳۰ سال حبس. شک دارم که من و مشاورانم با یک دادگاه عادلانه و منصف در اسپانیا مواجه شویم و به همین خاطر خواستار رسیدگی دقیق از جانب هیئتی منصف هستم تا به ما کمک کند که بحران کاتالونیا به سرانجامی سیاسی و نه قضایی برسد.

پوجدمون در ادامه آورده است: دولت اسپانیا باید به آنچه که بار ها در این سال‌ها درباره تروریسم گفته شده احترام بگذارد: خشونت‌ها باید پایان یابد و ما می‌توانیم در رابطه با همه چیز مذاکره کنیم. ما، طرفداران استقلال کاتالونیا هرگز قصد خشونت نداشته‌ایم. اما در حال حاضر متوجه شده‌ایم که تمامی اظهارات دولت اسپانیا در رابطه با اینکه همه چیز از راه مذاکره حل می‌شود، دروغ بوده است.

پوجدمون و چهار تن از مشاورانش پس از آنکه دولت اسپانیا آنها را در ۲۸ اکتبر سال جاری میلادی از کار برکنار کرد، به بلژیک فرار کردند چون دادگاهی در اسپانیا برای این افراد قرار بازداشت در سراسر اروپا صادر کرده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید