مدیرکل عتبات خبر داد

صدور ویزای اربعین در سفارت عراق و ۳ دفتر کنسولی

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج از توقف صدور ویزای اربعین در برخی کنسولگری‌ها و دفاتر موقت از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: صدور ویزا در سفارت عراق در تهران و سه دفتر کنسولی مهران، سوسنگرد و آبادان همچنان ادامه دارد.

محسن نظافتی به ایسنا گفت: با توجه به کاهش درخواست‌ها برای سفر به عراق جهت حضور در مراسم اربعین، فعالیت دفاتر موقت صدور روادید متوقف شده، اما سفارت عراق در تهران و سه دفتر کنسولی دیگر همچنان به درخواست‌ها رسیدگی می‌کنند.

او سپس به توقف ثبت‌نام در سامانه سماح اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام سیستمی نیز متوقف شده و زائران متقاضی سفر به عراق از این پس فقط باید به دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

حیدری ـ سخنگوی ستاد اربعین ـ نیز امروز، سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه با اعلام این‌که تا کنون برای بیش از دو میلیون و ۳۳۰ هزار نفر روادید عراق صادر شده و بیش از دو میلیون و ۵۰ هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه و ۱۱۰ هزار تن هم از مرز هوایی وارد عراق شده‌اند، اطلاع داد که زمان صدور ویزای اربعین رو به پایان است.

بازگشت زائرانی که زودتر به عراق رفته بودند نیز درحالی از اوایل این هفته به کشور آغاز شده که مرزهای خروجی به سمت عراق همچنان با ازدحام جمعیتی که قصد دارند در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، مواجه است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید