۶۰ نیروی دریایی آمریکا در دام رسوایی "لئونارد چاق"

۶۰ نیروی دریایی ارتش آمریکا در دام رسوایی فساد یک تاجر سنگاپوری معروف به "لئونارد چاق" گرفتار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: ۴۴۰ نیروی فعال و بازنشسته نیروی دریایی، در ارتباط با هرگونه نقض احتمالی قوانین نظامی و یا قوانین اخلاقی در ارتباط با "لئونارد گلن فرانسیس"، یک تاجر سنگاپوری معروف به "لئونارد چاق" مورد بررسی قرار گرفتند. پس از انجام بازنگری‌ها ۶۰ نیروی دریایی مورد پیگیری قرار گرفتند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: پرونده این افراد در سیستم قضایی نظامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بیش از نیمی از افراد مورد بازنگری قرار گرفته، یعنی ۲۳۰ نفر گناهکار شناخته نشده و برخی نیز ارتباط‌شان در این پرونده بسیار اندک بوده است.

سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسامی افرادیکه مورد بازنگری قرار گرفتند، محرمانه نگه داشته می‌شود.

تاکنون نیروی دریایی ارتش آمریکا پنج نفر را در این باره مجرم شناخته است اما هیچ یک از آنها دریادار نیستند.

در گذشته، مشخص شد که لئونارد گلن فرانسیس، افسر اجرایی گلن دیفنس مارین آسیا ۱۵۰ هزار دلار وجه نقد به یک مقاطعه‌کار آمریکایی داده است. وی همچنین از حساب بانکی همسر این مرد برای نقل و انتقال پول استفاده کرده است.

فرانسیس که یک شخصیت کلیدی در این پرونده است چندی پیش در دادگاه فدرال گناهکار شناخته شد.

وی که به خاطر جثه چاقش به «لئونارد چاق» شهرت دارد، از اسناد طبقه‌بندی شده برای صدور صورتحساب‌های گران‌قیمت برای ارتش آمریکا استفاده می‌کرد. وی همچنین برای مقام‌های دولتی هدایای گران‌قیمت تهیه می‌کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید