میراث فرهنگی , تخریب , حمام تاریخی " />

قسمت تخریب شده حمام تاریخی سامان ارزش تاریخی ندارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تکذیب خبر تخریب حمام تاریخی سامان گفت: قسمت تخریب شده این بنا ارزش تاریخی نداشته است.
بهمن عسگری سوادجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به انتشار خبرها مبنی بر تخریب یک حمام تاریخی در شهرستان سامان اظهار کرد: در جهت تغییر کاربری حمام به سفره خانه سنتی، قسمتی از سقف حمام را تخریب و سپس مرمت می کنند و قسمتی که تخریب شده ارزش تاریخی نداشته است.
وی ادامه داد: ملک مربوط به اوقاف است و به بخش خصوصی اجاره داده شده اما نظارت بر تغییر کاربری حمام به طور کامل زیر نظر میراث فرهنگی است و در این خصوص نظارت های لازم انجام شده است.
عسگری تصریح کرد: تنها قسمت آتشخانه حمام به علت چوبی بودن سقف نیاز به مرمت داشته و بقیه ساختمان هیچ مشکلی ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه از پیگیری این سازمان در خصوص شکایت از خاطیان تخریب بقعه امامزاده حمزه علی خبر داد و گفت: شایعاتی در خصوص اعلام رضایت میراث فرهنگی از عاملان بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی در فضای مجازی منتشر شده که این اخبار صحت ندارد.
عسگری تصریح کرد: قراری بر اعلام رضایت وجود ندارد و سازمان میراث فرهنگی همچنان پیگیر پرونده و شکایت خود است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 650 اثر تاریخی ثبت شده است. از مهمترین بناهای تاریخی تخریب شده استان در سالهای اخیر، بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی بوده است که با سابقه 400 ساله در اردیبهشت سال 92 تخریب گردید.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021

نظر خود را ثبت کنید