انتقال خون کردستان اهداکنندگان گروه خونی "O" منفی را فراخواند

مدیرکل انتقال خون کردستان با هدف تامین ذخایر خونی و کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور از اهداکنندگان مستمر دارای گروه های خونی منفی خواست به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، محمد سعید کریمیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از ذخایر خون گروه‌های منفی انتقال خون کردستان به استان کرمانشاه ارسال شده است و با هدف حفظ و تامین ذخایر خونی این اداره کل میزبان اهداکنندگان خون دارای گروه های منفی است.

وی با بیان اینکه گروه خون "o" منفی دهنده همگانی در شرایط بحرانی است، گفت: این گروه خون را می توان بدون نیاز به انجام برخی آزمایش های سازگاری به تمامی بیماران و سانحه دیدگان تزریق کرد بنابر این اولویت پذیرش افرادی است که دارای گروه خونی "o"  باشند.

کریمیان افزود: آن دسته از افراد که دارای سابقه اهدای خون در یک سال گدشته هستند و استمرار اهدای خون داشته اند در اولویت پذیرش خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود: توزیع خون و فرآورده های آن در کشور بر اساس شبکه خون رسانی است که کردستان نیز عضوی از منطقه غرب این شبکه است و همواره در تعامل با استان های همجوار است تا ذخایر خونی هیچگاه از هفت روز کاهش نیابد.

وی با بیان اینکه در تمامی شرایط سعی می شود هفت برابر مصرف روزانه ذخیره خون داشته باشیم، تصریح کرد: این حجم ذخیره بستر اطمینان بخشی را برای منطقه مرزی کردستان ایجاد کرده است.

کریمیان در پایان از همراهی همیشگی جامعه خادم و خیراندیش اهداکنندگان خون تشکر کرد و از تمامی اهداکنندگان خواست به اخبار منتشر شده از طریق روابط عمومی انتقال خون استان توجه ویژه داشته باشند.

همراه داشتن کارت ملی و داشتن حداقل ١٨ سال سن و حداقل ٥٠ کیلوگرم وزن و عدم ابتلا به بیماری هایی قلبی و ریوی جدی از شرایط اولیه اهدای خون است.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید