بهره‌برداری از 40 واحد صنعتی در بخش کشاورزی استان یزد تا پایان سال

  • تاریخ انتشار : 1396/8/24 ساعت : 13:47 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان پیش‌بینی کرد تا پایان امسال بیش از ۴۰ واحد صنعتی در این بخش با اشتغالزایی مستقیم برای 1200 نفر در استان آماده بهره‌برداری شود که از این تعداد ۳۰ واحد سهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است.

به گزارش ایسنا، «علیرضا طاقه‌باف» از اشتغالزایی سه هزار و ۵۵۰ نفر با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت تدبیر و امید در این استان خبر داد و تصریح کرد: رفع تحریم‌ها یکی از مهمترین عوامل شکوفایی صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور و استان بودخ به نحوی که پس از برداشته شدن تحریم‌ها، از سال 94 شاهد رشد 47 درصدی سرمایه‌گذاری در این بخش نسبت به مدت مشابه سال 93 بوده‌ایم.

وی با بیان این که در همین مدت اشتغالزایی در صنایع مذکور نیز تا 55 درصد رشد داشته است، افزود: عمده فعالیت و اهداف مدیریت صنایع روستایی نیز در حال حاضر، ایجاد ‌صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی و دامی است.

به گفته این مسئول، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان و تنوع  محصول، صنایع تبدیلی به‌ خصوص پسته و خرما و صنایع جنبی ‌آن شامل تولید و فرآوری محصولات کنجدی، سورت و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های لبنی، مجموعه کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، بسته‌بندی آجیل و خشکبار و تولید خوراک‌های آماده و نیمه‌آماده در استان مورد اهتمام است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه افزود: از سال 92 تاکنون به ‌منظور توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تعداد 448 فقره جواز تاسیس با ظرفیت اشتغالزایی برای هفت هزار و ۹۳۹ نفر صادر شده است که از این تعداد 124 مورد با اشتغال مستقیم برای دو هزار و ۵۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای بیش از یک‌هزار نفر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است .

وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 40 واحد تولیدی دیگر آماده بهره‌برداری شود، اظهار کرد: شرایط اشتغال بیش از 1200 نفر به صورت مستقیم از طریق این واحدها فراهم خواهد شد که از این تعداد 30 واحد سهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان است که البته تاکنون 15واحد آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

طاقه‌باف در پایان یادآور شد: افزایش جذب موادخام در این 15 واحد نیز معادل 165 هزار تن و کاهش ضایعات برابر با 17 هزار تن بوده که شرایط اشتغال را نیز برای 519 نفر با سرمایه‌گذاری 1024 میلیارد ریال فراهم کرده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید