بهره‌برداری بیش از 800 واحد صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی تا کنون، 852 واحد صنعتی در استان به‌ بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا،«علیرضا شفیع‌زاده» امروز در گردهمایی تخصصی مشاوران جوان شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به میزبانی شهرکرد، اظهار کرد: استان در گذشته 11 درصد از آب کشور را تامین می‌کرد اما با وجود خشکسالی اخیر وضعیت کشاورزی دچار افت شده است که در چنین شرایطی بایستی به سمت توسعه توریسم پیش رفت.

وی با اشاره به وجود 9 شهرستان، 40 شهر، 25 بخش و 50 دهستان در استان، افزود: جمعیت استان 948 هزار نفر است که 64 درصد آن شهری و 36 درصد روستایی و عشایری است.

شفیع‌زاده با بیان اینکه 21 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد پنج مورد در ناحیه صنعتی و 16 مورد در شهرک صنعتی واقع شده است، تصریح کرد: مجموع زمین‌های شهرک صنعتی استان 3 هزار و 631 هکتار است که برای سه هزار و 590 هکتار آن سند صادر شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 679 قرارداد در این شهرک با سرمایه‌گذاران منعقد شده است و 852 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: 20 تا 21 در صد از صنایع استان تعطیل و مابقی با توان 20 تا 100 درصد در حال فعالیت هستند.

شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاری و وجود جوانان جویای کار در استان موجب شده است تا مسئولان حوزه صنعت، زمین را به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند تا زمینه اشتغال بیشتری در استان فراهم شود.

وی با اشاره به وجود پنج خوشه صنعتی بر حسب پتانسیل استان، گفت: خوشه محصول گز حمایت شد و اکنون این محصول به کشورهلای اروپایی و آسیایی ارسال می‌شود، فرش بختیاری، قارچ، ماهیان سردابی و خاتم که بیشتر اهالی روستای شیخ شبان به این حرفه مشغول هستند از دیگر خوشه‌های صنعتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: امید است که با انجام مطالعات و تلاش، بتوان استان را در خوشه‌های صنعتی همچون  قارچ، ماهیان سردابی و خاتم به جایگاه مطلوبی رساند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید