تقدیر امام جمعه ایلام از مردم در جریان کمک‌رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

  • تاریخ انتشار : 1396/8/26 ساعت : 15:36 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به نوع دوستی مردم ایلام در کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: مردم ایلام در جریان اربعین حسینی در پذیرایی از زائران و همچنین کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند که این مهم قابل تقدیر است
به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) اولین ثمره ازدواج مولای متقیان علی (ع) با صدیقه کبری (س) بود.

وی با بیان اینکه امام‌حسن (ع) به شدت مورد علاقه پیامبر مکرم اسلام (ص) بود و به او فراوان محبت می‌کرد، افزود: سجایای اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) فوق تصور ماست و نباید فراموش کرد که شرایط زندگی سیاسی امام به شدت جامعه اسلامی را از وجود پر برکت ایشان محروم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه ظلم‌ها و ستم‌ها و از همه مهمتر ترور شخصیت ایشان توسط امویون به اوج خود رسید، ادامه داد: مظلومیت امام حسن (ع) قابل بیان نیست.

لطفی با تاکید بر اینکه امام حسن (ع) اسوه تقوا و اخلاق بود، تصریح کرد: عمل به سیره امامان معصوم (ع) باید در سرلوحه زندگی‌مان باشد و باید آنها را در جامعه نهادینه کنیم چرا که جامعه ما باید فضای الهی و تقوایی داشته باشد.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین (ع) بهترین الگوی ما هستند، عنوان کرد: اقدام ارزشمند مردم عزیز استان ایلام در کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه که واقعا سنگ تمام گذاشتند قابل تقدیر است که البته قبل از آن نیز در جریان اربعین حسینی و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) حماسه آفریدند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه به سرعت به یاری آنها شنافتند، اظهار کرد: این حرکات نشان از همبستگی و انسجام مردم دارد و نمی‌گذارند هم نوعشان در سختی باشد.

لطفی با تاکید بر اینکه مردم ایلام در این جریان سنگ تمام گذاشتند به نحوی که حتی نیازمندان هم کمک کردند و به یاری زلزله زدگان شتافتند، یادآور شد: این اقدام ارزشمند مردم نشان از انسانیت و نوع دوستی آنها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به هفته وقف و اینکه ترویج و نشر فرهنگ وقف امری بسیار ارزشمند است، گفت: وقف در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و نقش آن در رفع مشکلات اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و در حقیقت باقیات الصالحات است.

امام‌جمعه ایلام استقامت را رمرز پیروزی در همه امور دانست و اضافه کرد: امام‌خمینی (ره) از سال 42 تا 57 با استقامت انقلاب را به پیروزی رساند و ما باید بدانیم که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های مرتجع منطقه به ویژه آل سعود که در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرده‌اند با استقامت ایران ناکام شده و به هر ترفندی دست می‌زنند ولی باز هم باشکست مواجه می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه آنچه برای ملت ما لازم و ضروری است استقامت و پایداری است، افزود: دولتمردان نیز در مسایل اقتصادی باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توجه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» امام جمعه ایلام در خطبه اول نماز جمعه ایلام با اشاره به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در خصوص شخصیت و ویژگی اخلاقی و سیره پیامبر اسلام (ص) به طور کامل ایراد سخن کردند.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید