موقوفات , اداره کل وقف , دستگاه های دولتی " />

دستگاه های دولتی خوزستان صدها میلیارد ریال به موقوفات بدهکار هستند

اهواز_ایرنا_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اظهار کرد: دستگاه های دولتی استان صدها میلیارد ریال به موقوفات بدهکار هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه با اشاره به اینکه خوزستان از گذشته موقوفات بسیار خوبی داشته است افزود: صدها میلیارد ریال طلب از ادارات خوزستان وجود دارد که متاسفانه نسبت به پرداخت آنها تعلل می شود.
حجت الاسلام طباطبایی درخصوص تعداد بقاع متبرکه استان نیز تصریح کرد: در استان خوزستان بالغ بر 400 بقعه متبرکه وجود دارد اما درحال حاضر تنها در یک پنجم این بقاع کار فرهنگی صورت می گیرد.
وی با اعلام این خبر که بازسازی فاز دوم بقعه علی بن مهزیار اهوازی به اتمام رسیده است خاطر نشان کرد: فاز دوم در هفته آینده با حضور مردم افتتاح می شود.
وی بخشی از فعالیت اداره کل اوقاف را در امور فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت مستمر کمک هایی به دانش آموزان و بیماران نیازمند می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: در مراسم اربعین نیز از محل نیت خیرات واقفین متوفی برای سیدالشهداء، موکبی در مرز چذابه برپا شد.
وی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پنج سال گذشته در زمینه حفظ تخصصی قرآن اقدامات بسیاری انجام داده به طوری که تنها در سال جاری بیش از 24هزار نفر در طرح حفظ قران در سامانه ثبت نام کرده اند.
6064
خبرنگار:ندا رضاپور** انتشار دهنده: محسن بهاروند

نظر خود را ثبت کنید