نمازجمعه , آشتیان " />

امام جمعه آشتیان

نوعدوستی مردم در زلزله غرب کشور حرکتی جهادی و باارزش است

اراک - ایرنا - امام جمعه شهرستان آشتیان گفت: واقعه زلزله در غرب کشور دلخراش بود اما مردم با نوعدوستی و حرکتی جهادی ارزش های اخلاقی، انسانی و دینی را به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نمازجمعه آشتیان افزود: باید از نوعدوستی ملت ایران تشکر کرد و با مدیریت بهینه بیشترین خدمات را به حادثه دیدگان داد و التیامی بر درد آنان بود.
وی گفت: مردم باید در کمک به زلزله زدگان به نیازهای اساسی در شرایط سرما توجه داشته باشند و کمک های هدفمند به این مناطق ارسال شود.
امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی سرمایه بزرگی در التیام دردهای زلزله است اما همه باید توجه کنیم که در ساخت و سازها نیز با رعایت استاندارد از وسعت خسارات در حوادث قهری جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانیم.
حجت الاسلام نیشابوری عنوان کرد: در زلزله اخیر مردم ایران به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند و به یاری هموطنان شتافتند از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران به خاطر کمک تشکر می شود.
وی گفت: باتوجه به اینکه فصل سرما نزدیک است باید برای اسکان زلزله زدگان تلاش مضاعفی شود و ستاد مدیریت بحران با سرعت عمل بیشتری در بازسازی ها وارد شود.
امام جمعه آشتیان گفت: توطئه جدید غربی عربی با محوریت عربستان بعد از ناکام ماندن استکبار در منطقه و عدم موفقیت در جنگ های نیابتی، ایران هراسی، شیعه هراسی، فتنه داعش و تکفیری با راهبری آمریکا و اسرائیل با محوریت سعودی ها راه افتاده است.
حجت الاسلام نیشابوری افزود: قدرت حزب الله باعث امنیت لبنان و منطقه شده است و تمام سنی ها و قومیت ها از حزب الله حمایت می کنند و همه پشت حزب الله هستند.
وی گفت:مردم لبنان فهمیده اند که به عربستان نمی توان اعتماد کرد و ملت لبنان و حزب الله از این فتنه هم عبور خواهند کرد و پیروز خواهند شد.
امام جمعه آشتیان بیان کرد: حمایت از مردم مظلوم یمن وظیفه دینی است و مجامع جهانی باید در قبال جنایات در یمن حساس باشند و آن را محکوم کنند.
حجت الاسلام نیشابوری افزود: ادامه محاصره یمن عملی غیر انسانی است و با هیچ منطقی سازگار نیست جز منطق آل سعود که منطق جاهلیت است و متاسفانه امروز فریاد ملت مظلوم یمن به جایی نمی رسد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در استان مرکزی در 33 شهر برگزار می شود.
6013/3017/خبرنگار :مصطفی مجللی نسب***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظر خود را ثبت کنید