برگزاری نقالی رضوی در همدان

  • تاریخ انتشار : 1396/8/27 ساعت : 13:11 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
یک نقال در همدان از اجرای پرده‌خوانی و نقالی در سه نوبت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) در همدان خبرداد و گفت: هنر نقالی از دیر باز در بین مردم ایران زمین جایگاه بالایی داشته به طوریکه مردم در زمان های قدیم علاقه زیادی به این هنر داشتند، بنابراین به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مراسم پرده‌خوانی و نقالی در سه نوبت درهمدان برگزار خواهد شد.

مهدی چایانی در گفت‌وگوبا ایسنا، با بیان اینکه هنر نقالی مهجور واقع شده است، اظهارکرد: در تلاش هستیم که چراغ این هنر گرانقدر خاموش نشود، ولی آنطور که باید این هنر عمومی نیست و مخاطبان خاص خود را دارد.
وی با تأکید بر اینکه هنر نقالی از حالت عامه بیرون آمده و بیشتر همایشی شده است، خاطرنشان کرد: حمایت ادارات ذی‌ربط باید بیشتر شود تا این هنر با ارزش به دست فراموشی سپرده نشده و نهادینه شود.

چایانی با بیان اینکه در این نقالی به وقایع زندگی امام رضا(ع)، به‌ویژه  از زمانی که از مدینه به مرو هجرت می‌کنند پرداخته می‌شود، افزود: مهمترین هدف ما از برگزاری نقالی گسترش فرهنگ رضوی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سیره امامان به‌خصوص امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقمندان می‌توانند روز شنبه  27آبان ساعت 16 جنب آرامگاه بوعلی؛ و روز یکشنبه 28آبان در دونوبت ساعت 10 در محل شاهزاده حسین و ساعت 16 در محل مام زاده عبدلله این پرده‌خوانی‌ها را نظاره‌گر باشند.
انتهای پیام/

نظر خود را ثبت کنید