ارسال سومین محموله کمک‌های مردمی کرمان به زلزله‌زدگان کرمانشاه

  • تاریخ انتشار : 1396/8/27 ساعت : 14:07 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از ارسال محموله‌های اهدایی جمعیت هلال احمر استان به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا فلاح با اعلام این خبر افزود: در ادامه ارسال کمک های مردمی به هموطنان عزیز زلزله زده در استان کرمانشاه، سومین محموله اهدایی کمک‌های مردمی استان شامل 400 تخته پتو، 62 هزارو 688 قوطی کنسروجات غذایی، 28 هزار و 800 بطری آب معدنی، 300 ثوب البسه، 700پوشک بچه، 690 گالن آب، 200 مسواک، 100 کارتن کیک و کلوچه و 1850 اقلام خوراکی مانند نان بسته بندی، رب گوجه فرنگی، روغن و چای به استان کرمانشاه ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین به ارسال 12 تن خرما از شهرستان بم به مقصد استان کرمانشاه نیز اشاره کرد.

اما در خبری دیگر با خبر شدیم که اداره کل راه آهن کرمان اقدام به حمل ریلی رایگان کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور کرده است.

محمدرضا فیروزکوهی گفت: مردم استان‌های کرمان و زاهدان می‌توانند در ساعت اداری 8 صبح تا 2 عصر کمک‌های خود به زلزله زدگان را به انبار توشه ایستگاه راه آهن کرمان و زاهدان تحویل دهند. همچنین پایگاه‌های جمع آوری کمک های مردمی همانند هلال احمر و کمیته امداد نیز می‌توانند کمک‌های مردمی را برای حمل رایگان با قطار به ایستگاه‌های راه آهن کرمان و زاهدان تحویل دهند.

سید محمد صابری، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان به ایسنا گفت: کدهای عملیاتی که برای خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی از کرمان به ایلام اعزام شده بودند، شامگاه 21 آبان‌ماه در مسیر برگشت به کرمان برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده سرپل ذهاب به این منطقه اعزام شدند.

اما در بخشی دیگر شاهد انگیزه مردم استان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور بودیم، انگیزه ای خود جوش از مردم دیار کریمان. مردم استان کرمان که خود رنج دیده از این حادثه ها هستند، در پایگاه های متعددی شروع به جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور کردند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا افزود: در روزهای اول وقوع زلزله سیل الطاف مردم غرب کشور به استان کرمان سرازیر بوده  و امروز نوبت ماست.

حسین امیری خامکانی ضمن دعوت از مردم برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور گفت: از مردم خوب استان کرمان تشکر می‌کنیم و دیدیم که با چه انگیزه‌ای در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان غرب کشور هستند.
 

 زمین لرزه شدیدی ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه 21 آبان‌ماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. در پی این حادثه ناگوار تعداد کثیری از هموطنانمان در استان کرمانشاه فوت و مجروح شدند و موجی از غم را بر سرزمین ایران طنین انداز کرد.
 


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید