رئیس دانشگاه زابل:

پایان نامه دانشجویان برای رفع مشکلات سیستان ساماندهی شود

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه زابل گفت: انجام پایان نامه دانشجویان این مرکز آموزش عالی باید در مسیر رفع مشکلات منطقه سیستان جهت دهی شود.
به گزارش ایرنا موسی بهلولی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه زابل با تبریک دهه فجر اظهار داشت: بسیاری از پایان نامه ها با موضوعات خارج از منطقه تهیه می شوند در حالی که باید برای رفع معضلات منطقه باشند.
وی گفت: افزایش فعالیت های پژوهشی یکی از اولویت های این دانشگاه است.
وی افزود: برپایی کنفرانس های خارجی و داخلی از جمله سیاست های دانشگاه زابل به حساب می آید به طوری که تاکنون چند کنفرانس داخلی و خارجی برگزار شده است.
رئیس دانشگاه زابل تاکید کرد: بیش از 90 درصد بودجه این دانشگاه برای حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان پرداخت می شود.
وی اظهارداشت: در اجرای طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله مزارع دشت سیستان هیچ جایگاه متناسب به دانشگاه زابل داده نشده در حالیکه این دانشگاه در پروژهای برون سازمانی موفق بوده است.
بهلولی از حمایت ویژه فعالیت های پژوهشی در دانشگاه زابل خبر داد و افزود: تمام امکانات برای امور پژوهشی در اختیار محققان قرار می گیرد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زابل نیز در این مراسم گفت: پژوهش یک ابزار برای فهم عمیق، کشف حقیقت و بصیرت انقلابی است.
حجت الاسلام عبدالله میری قلعه نو افزود: پژوهش ها زمانی پژوهش هستند که بینش را نقد کنند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زابل نیز در این مراسم اظهارداشت: از آذر سال گذشته تا آذر امسال انتشار 111 مقاله در پایگاه ای اس آی، 74 سخنرانی علمی، 10 مورد شرکت در جشنواره های خارجی، چاپ 6 کتاب و داوری چاپ برای 12 کتاب، پنج اختراع ثبت شده، برپایی 2 همایش بین المللی، یک همایش ملی، سه همایش با نگاه به مشکلات منطقه سیستان و 2 فرصت مطالعاتی از جمله اقدامات این حوزه بوده است.
محمود الله بخش افزود: با نگاه ویژه رئیس دانشگاه زابل 10 میلیارد ریال برای گرنت آموزشی بودجه تصویب می شود که بخش زیادی از مشکلات تحقیقاتی دانشگاه را رفع می کند.
وی گفت: دسترسی به 2 میلیون جلد کتاب الکترونیکی، دسترسی اعضای هیات علمی و دانشجویان به تمام بانک های اطلاعاتی جهان و افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه زابل در یک سال اخیر است.
به گزارش ایرنا شماری از پژوهشگران برتر دانشگاه زابل شب گذشته با حضور مسئولان این دانشگاه تجلیل شدند.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

نظر خود را ثبت کنید