رکورددار گینس:

همه ایرانی ها فقط راه شمال را بلدند

«پول، زمان، ترس از تنهایی، زبان، کارِ تمام‌وقت، خانواده و داشتن فرزند هیچ‌یک مانعِ سفر کردن نیست و تنها بهانه‌اند»... «از صفر تا سفر» با روایت تجربیات گردشگرانی حرفه‌ای از سراسر دنیا، قرار است این جسارت را در میان انسان‌هایی که سال‌هاست برای سفر تردید دارند، زنده کند.

به گزارش ایسنا، رضا پاکروان، از سخنرانان گردهمایی «از صفر تا سفر» که از رکوردداران جهانی گینس است، در نشستی که روز دوشنبه ۲۹ آبان به این بهانه برپا شد، دلیل این رویداد را ترویج فرهنگ سفر جسورانه دانست و گفت: ما معتقدیم سفرِ مستقل به همه افراد کمک می‌کند تا بتوانند تجربیات حیرت‌انگیزی کسب کنند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته‌ با سوال‌های مختلفی از سوی ایرانی‌ها مواجه بودم که بیشتر آن‌ها درباره شیوه‌های سفر مستقل بود، درباره اینکه قدرت ریسک نداشتند و از سفر کردن و رسیدن به آرزوهایشان برای دیدن نقاط مختلف می‌ترسیدند و دنبال راه حل بودند. این رویداد قرار است به همه این سوال‌ها پاسخ دهد.

پاکروان که در فهرست ۲۰ مرد پر سفر دنیا شناخته می‌شود و رکورددار گینس به خاطر عبور از صحرا با دوچرخه است، اعتقاد دارد: پول، زمان، ترس از تنهایی، زبان، کارِ تمام وقت، خانواده و داشتن فرزند هیچ کدام مانع از سفر کردن نیست و تنها بهانه‌اند.

این رویداد میزبان سه گردشگر حرفه‌ای از کشورهای مختلف است که پاکروان درباره آن‌ها گفت: «تیموتی ورن»، گردشگر فرانسوی از مربیان این همایش است، او به بیش از ٤۰ کشور در سراسر ۵‌ قاره سفر کرده و به تنهایی طول نروژ، بیابان‌های پاتاگونیای شیلی و ‌کوه‌های صخره‌ای ‌کانادا و هیمالایای نپال را رکاب زده است. «ژاله فیروزبخت» نیز موفق شده علاقه‌اش به دنیای مُد و سفر را با هم تلفیق کند و به عنوان یک خریدار ارشد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت های اروپایی کار ‌کند. «لوکا الفاتی» اهل ایتالیا هم تا به حال به ۱۰۰ کشور سفر کرده و یکی از بهترین راهنمایان سفر به دشت لوت ایران است.

او سپس به امکاناتی که ایرانی‌ها برای سفر در اختیار دارند، اما از آن استفاده نمی‌کنند، اشاره کرد و افزود: ما در ایران عادت داریم جاده‌های مستقیم را طی کنیم، همه فقط سفر به شمال را بلدند، در صورتی که مناطق حیرت‌انگیزی در سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد. ما سعی داریم در قالب این رویداد دریچه تازه‌ای را در ذهن ایرانی‌ها باز کنیم تا بتوانند سفر متفاوتی را تجربه کنند.

رضا غیابی، از طرف تیم برگزارکننده‌ی این رویداد از اهمیت فرهنگ سفر و جسارت برای رشد و توسعه یک کشور سخن گفت و افزود: ما باور داریم این رویداد می‌تواند به ایرانی‌های علاقمند به سفر کمک کند تا بتوانند سفر جسورانه و مستقل را تجربه کنند و مقصد بعدی خود برای سفر را پیدا کنند.

او ادامه داد: معتقدیم که این روزها با وجود اینترنت، سفر کردن بسیار راحت‌تر از قبل است و می‌توان با دانستن تکنیک‌هایی که ما در این رویداد قصد آموزش آن را داریم، براحتی مستقل و متفاوت سفر کرد و گستره‌ی فکری خود را گسترش داد.

نخستین رخداد "تهران تراول شو" گردهمایی «از صفر تا سفر» را با هدف ترویج فرهنگ سفر جسورانه دوم و سوم آذرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می کند. حضور در این رویداد به صورت ثبت نامی و در ازای پرداخت هزینه ای مشخص است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید