مخالفت رئیس اسرائیل با عفو قاتل یک مبارز فلسطینی

رئیس رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با عفو سرباز فرانسوی - اسرائیلی متهم به قتل یک فلسطینی مجروح اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از مخالفت خود با درخواست عفو ایلور آزریا، سرباز فرانسوی-اسرائیلی متهم به کشتن یک فلسطینی مجروح خبر داد.

این در حالیست که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اوایل نوامبر پیشنهاد کرده بود درخواست بخشش این سرباز پذیرفته شود.

آزریا از نیروهای واحد امدادرسانی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۶ به سر عبد الفتاح الشریف، فلسطینی که در شهر الخلیل در کرانه باختری زخمی شده بود، شلیک کرد.

الشریف با استفاده از یک چاقو به سمت سربازان اسرائیلی حمله کرده بود اما هدف تیراندازی آنان قرار گرفت، او در حالی که روی زمین افتاده بود و دیگر خطری برای سربازان اسرائیلی نداشت، از سوی آزریا از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

در جریان محاکمه این سرباز که باعث اختلاف میان اسرائیلی‌ها شد، آزریا گفت: نگران بودم که الشریف کمربند انفجاری زیر لباسش بسته باشد اما قضات این سخنان را رد کرده و او را به اتهام قتل عمد به ۱۸ ماه حبس محکوم کردند.

ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در اواخر سپتامبر حکم حبس آزریا را چهار ماه کاهش داد.

ریولین در پاسخ به درخواست بخشش برای این سرباز به کاهش مدت حبس او و صدور حکمی آسان برای او از سوی دادگاه اشاره کرد و گفت: کاهش مجازات‌های تعیین شده به نیروهای مسلح و اسرائیل زیان وارد می‌کند.

انتقادات‌ها از ریولین

این در حالی است که ریولین به دلیل مخالفتش با عفو این سرباز فرانسوی - اسرائیلی با هجمه و انتقادات راست‌گراها و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

پلیس اسرائیل در اشاره به "خائن"خواندن ریولین بعد از مخالفتش با عفو این سرباز اسرائیلی اعلام کرد، تحقیقاتی را در زمینه تصاویر منتشر شده در اینترنت آغاز کرده که در آن ریولین در حالی که چفیه فلسطینی پوشیده،  ظاهر شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید