در لندن راه‌اندازی می‌شود؛

اتوبوس‌هایی که با قهوه کار می‌کنند!

لندن برای مبارزه با آلودگی هوا تصمیم دارد اتوبوس‌هایی بسازد که سوخت آنها قهوه باشد. عشق لندنی‌ها به قهوه می‌تواند سوخت یک سوم شبکه اتوبوس‌رانی پایتخت را تامین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم لندن برای کاهش آلودگی در پایتخت انگلیس، اتوبوس‌های این شهر برای استفاده از منبع جدید سوخت، یعنی تفاله قهوه آماده می‌شوند.

به واسطه همکاری بین شرکت‌های "بیوبین"((Bio-Bean، "شل"((Shell و "آرگنت انرژی"((Argent Energy، مخزن اتوبوس‌های دو طبقه با یک سوخت زیستی موسوم به B20 متشکل از مخلوط روغن ضایعات قهوه با سوخت دیزل پر خواهد شد.

تاکنون آنها سوخت لازم به اندازه تامین یک سال سوخت یک اتوبوس(6 هزار لیتر) را با استفاده از این روش تولید کرده‌اند. اما از آنجایی که لندنی‌ها روزی 20 میلیون فنجان قهوه می‌نوشند، ضایعات به جا مانده از این میزان قهوه می‌تواند سوخت کافی را برای تامین یک سوم کل شبکه اتوبوس‌رانی لندن فراهم کند.

کارخانه Bio-Bean می‌تواند سالیانه 50 هزار تن قهوه را بازیافت کند. این شرکت ضایعات حاصل از کافی‌شاپ‌های خیابانی و همچنین کارخانه‌های تولید قهوه فوری را جمع‌آوری می‌کند و از آن برای استخراج روغن استفاده می‌کند.

سپس با سایر چربی‌ها و روغن‌ها مخلوط می‌شود تا 20 درصد از ترکیبات سوخت زیستیB20 تولید شود. اتوبوس‌ها نیازی به تغییر ندارند و این خود یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌ها است.

سوخت‌هایی مانند B20 یک سوخت جایگزین سبزتر را فراهم می‌کنند، چرا که لندن برای مبارزه با آلودگی هوا به حمایت از روش‌های سبزتر حمل و نقل ادامه می‌دهد.

صادق خان شهردار لندن گفته است که از سال 2018، هیچ یک از اتوبوس‌های معمولی جدید در مرکز شهر، دیگر آلاینده نخواهند بود و توسط ناوگان وسیعی از اتوبوس‌های هیبریدی کمک می‌شوند.

با این حال، هدف نهایی این است که لندن تا سال 2050 یک سیستم حمل و نقل با میزان آلایندگی صفر داشته باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید