وزیر رفاه تشریح کرد

برنامه‌های وزارت رفاه برای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فردا به استان کرمانشاه سفر می‌کنم،گفت: برنامه‌هایی برای حمایت ویژه از کودکان و سالمندان تنها شده در زلزله و خانواده‌های گرفتار آسیب‌های روحی داریم و حمایت از صنایع و کارگاه‌های آسیب دیده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه شورای عالی رفاه که در مجموعه تلاش برگزار شد، درباره آخرین اقدامات حمایتی برای آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: فردا به استان کرمانشاه سفر می‌کنم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، مسوولیت‌های خاصی پیش از بحران، حین بحران و بعد از بحران دارند اما مسوولیت عمده ما پس از بحران است.

وی افزود: ما دو وظیفه عمده داریم. مددکاری روانی بخصوص حمایت از سالمندان و کودکانی که تنها مانده‌اند و خانواده‌هایی که دچار آسیب روحی شده‌اند،وظایف ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گروه برای ارائه مشاوره‌های روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند و به کار خودشان ادامه خواهند داد، گفت: همراه با ساخت خانه‌ها تلاش می‌کنیم خانه‌هایی برای افراد آسیب‌دیده و تنها مانده ایجاد کنیم. بحث توانبخشی و حمایت از خردسالان و سالمندانی که تنها شده‌اند مسوولیت اول ماست.

ربیعی ادامه داد: مسوولیت و وظیفه حقوقی ما حمایت از اشتغال و تولید است. بخشی از تولیدی‌ها و صنایع در مناطق زلزله زده دچار آسیب شده‌اند که بازگشت آن‌ها به چرخه صنعت و تولید در دولت مطرح شد و وزارت صنعت فهرستی از آن را تهیه کرده است که در اولویت دریافت تسهیلات برای احیا و برگشت به کار قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تا آن زمان مقرر شده سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری به شاغلان پرداخت کند، گفت: براین اساس سازمان تامین اجتماعی به آن دسته از شاغلان در کارگاه‌ها که دارای سابقه بیمه بودند بیمه بیکاری پرداخت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌کنیم مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۱۰ هزار نفر برای مدت یک سال پرداخت شود که جمع آن رقم قابل توجهی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهارکرد: با مشورت با رییس جمهور از اختیار کمیسیون عالی اشتغال برای جابه‌جایی ۳۰ درصد از منابع توسعه اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها استفاده می‌کنیم.  براین اساس سهم توسعه اشتغال در کرمانشاه در بخش روستایی که ۴.۲ درصد بود که افزایش پیدا می‌کند. در مجموع می‌توان گفت ما بخشی از منابع را جابه‌جا می‌کنیم تا علاوه بر تخفیف تسهیلات ارزانقیمت برای اشتغال روستایی ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان هم نیز اختصاص دهیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید