ایثار اجتماعی مردم در زلزله غرب کشور تجلی یافت

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در زلزله اخیر در غرب کشورمان شاهد بروز و ظهور مجدد ایثار اجتماعی بودیم و این ایثار و فداکاری با حضور پررنگ و کمک‌های گوناگون مردم به زلزله‌زدگان تجلی باشکوهی یافت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه 30 آبان ماه در ششمین جلسه شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت که در محل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهضت امام خمینی (ره) گفت: در زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) پیروز شد، کشورهای دنیا تحت نفوذ یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب بودند، اما انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» تمام معادلات دنیا را بر هم زد و این موضوع برای استعمارگران و ابرقدرت‌ها قابل‌تحمل نبود.
وی افزود: در همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب، مخالفت‌های مختلف در خارج و دسیسه‌های گوناگونی از داخل کشور علیه انقلاب اسلامی اعمال شد که همه آن‌ها با شکست مواجه شدند و در نهایت جنگی طولانی را برای شکست دادن انقلاب به کشورمان تحمیل کردند. در این جنگ تمام قدرت‌های دنیا پشتیبان حکومت بعثی عراق بودند و تمام قواعد جنگی و انسانی را زیر پا گذاشتند، اما تمام این تلاش‌ها راه به‌جایی نبرد و در نهایت پس از 8 سال جنگ تحمیلی با پیروزی کشورمان خاتمه یافت.
رییس شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت یکی از دلایل مهم پیروزی کشورمان در دفاع مقدس را هدایت و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: عامل مهم دیگر اعتقادات مردم بود که پشتیبان انقلاب بودند و در نهایت با ایثارگری و فداکاری‌های خود باعث ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان شدند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنیان‌گذار این فرهنگ امام حسین (ع) بود و مجدداً در انقلاب اسلامی ایران زنده شد و تا امروز عامل موفقیت و پیروزی کشورمان در عرصه‌های گوناگون است. رهبر معظم انقلاب همواره بر زنده نگه‌داشتن و ترویج این فرهنگ تأکید دارند و امروز وظیفه همه ما عمل کردن به این دستور ایشان است.
معاون رییس جمهوری فرهنگ ایثار و شهادت را منحصر به جبهه‌های نبرد ندانست و گفت: ایثارگری و فداکاری در صحنه اجتماع هم وجود دارد و می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های کشور داشته باشد و لازم است ایثار اجتماعی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در زلزله اخیر در غرب کشورمان شاهد بروز و ظهور مجدد ایثار اجتماعی بودیم و این ایثار و فداکاری با حضور پررنگ و کمک‌های گوناگون مردم به زلزله‌زدگان تجلی باشکوهی یافت.
دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: ما وظیفه داریم در زمینه احیا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ایثار اجتماعی و ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با این مسئله حرکت کنیم و فعالیت‌های انجام‌شده در این شورا را هر 6 ماه به حضور مقام معظم رهبری و همچنین روسای 3 قوه ارسال کنیم.
این جلسه با حضور حجت‌الاسلام سید احمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، صداوسیما، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان مدیریت و بودجه، وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد و مصوبات کمیته‌های تخصصی دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جهت تصویب در این دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید