روند کاهشی نرخ انواع ارز در بازار آزاد

چهارراه استانبول نفس تازه می‌کند؟

کارشناسان این روز ها به جای آنکه آینده بازار را پیش‌بینی کنند سعی می‌کنند به بررسی دلایل این گران و ارزان شدن‌های هیجانی در چهارراه استانبول بپردازند. تحلیل ها در این باره متفاوت است
نرخ انواع ارز در چهارراه استانبول پس از یک تاخت و تاز طولانی،  بعد از یک روز ثبات،  امروز وارد مسیر کاهش شده است. امروز دلار در بازار آزاد با یک تومان کاهش 4092 تومان خرید و فروش شد.  چند ماهی است تحلیل نوسان قیمت ارز در چهارراه استانبول برای همه سخت و در مواقعی غیر ممکن شده است، همه چیز در یک لحظه اتفاق می‌افتد. 
 
بنابراین کارشناسان این روز ها به جای آنکه آینده بازار را پیش‌بینی کنند سعی می‌کنند به بررسی دلایل این گران و ارزان شدن‌های هیجانی در چهارراه استانبول  بپردازند.  
 
در همین باره تحلیل‌های متفاوتی درباره این رفتار دلار از سوی کارشناسان شنیده می‌شود؛ عده‌ای از دست‌اندرکاران بازار بر این باور هستند که بازار آزاد ارز دیگر کشش گرانی بیش از این را نداشت و  آرام گرفته است، اما در مقابل کارشناسان دیگری هستند که می‌گویند: در بازاری که قیمت‌ها آزاد باشد نرخ ارز هیچگاه ثابت نمانده و به طور طبیعی با کاهش و افزایش مواجه می‌شود. 
 
قیمت‌ها به کجا رسیدند؟ 
 
نرخ سکه در ادامه روند روزهای گذشته خود همچنان در شیب صعودی قرار دارد و در بازار امروز - سه شنبه  به یک میلیون و 431 هزار تومان رسیده است. اما دلار آمریکا کاهش قیمت را تجربه کرده و 4093 تومان فروخته می شود.
 
بر اساس این گزارش،  بازار سکه همچنان در مسیر صعودی قرار دارد و حباب قابل توجهی روی قیمت سکه سایه اندخته است. نیم سکه به قیمت 723 هزار تومان، ربع سکه 404 هزار تومان و سکه گرمی 266 هزار تومان عرضه می شود. 
 
قیمت طلا بر خلاف سکه روند نزولی پیدا کرده است. هر گرم طلای 18 عیار با حدود 1600 تومان کاهش 125 هزار و 406 تومان فروخته می شود. هر مثقال طلا نیز 543 هزار و 300 تومان قیمت دارد و هر اونس طلا در بازار جهانی 1280 دلار داد و ستد می شود.
 
در بازار ارز، یورو 4864 تومان، پوند انگلستان 5519 تومان، لیر ترکیه 1075 تومان و درهم امارات 1131 تومان قیمت دارد. همچنین دلار مبادله ای 3524 تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.

نظر خود را ثبت کنید