افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایرانی

آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد که تولید فولاد ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد (worldsteel ) تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۷ میلادی ۲۴.۲ درصد و تولید افزایش پیدا کرد و در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری میلادی نیز ۲۰ درصد رشد برای این صنعت به ثبت رسیده است.

بنا بر آمار اعلام شده رقم تولید فولاد خام در ماه اکتبر امسال معادل یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن بوده که  این رقم از رقم به دست آمده در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۶ هزار تن بیشتر بوده است و طی ۱۰ ماه گشته نیز ایران ۱۷ میلیون و ۹۰۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تن بود که حکایت از ۲۰.۹ درصد رشد دارد.

اما در تولید آهن اسفنجی نیز ایران آمار صعودی داشت و در ۱۰ ماهه گذشته از سال ۲۰۱۷ میلادی موفق به تولید ۱۶.۴ میلیون تن محصول شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی رشدی ۲۲درصدی را به ثبت رساند. همچنین تولید این ماده در ماه اکتبر نیز به بیش از دو میلیون تن رسید و رشد ۴۶ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

بر اساس نمودارها و ارقام جهانی ایران در تولید آهن اسفنجی دنیا ۳۲ درصد از کل تولید را در اختیار خود دارد.

این گزارش نشان می‌دهد ۶۶ کشور تولید کننده فولاد طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۷ میلادی یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۵.۶ درصد رشد نشان می دهد، چراکه این رقم در سال قبل معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تن بود.

همچنین تولید جهانی آهن اسفنجی در ماه اکتبر ۵.۷ درصد افزایش داشت و به ۱۴۵ میلیون و ۷۷ هزار تن رسید.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد چین طی ۱۰ ماهه اخیر، ۷۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که به عنوان بزرگترین تولید کننده جهان شناخته شد.

همچنین ژاپن با ۸۷ میلیون و ۲۳۹ هزار تن تولید فولاد خام، هند با ۸۴ میلیون و ۱۲۳ هزار تن تولید فولاد خام، آمریکا با ۶۸ میلیون و ۳۶۴ هزار تن تولید فولاد خام، روسیه با ۶۰ میلیون و ۴۲۸ هزار تن تولید فولاد خام، کره جنوبی با ۵۹ میلیون و ۱۴۸ هزار تن تولید فولاد خام و آلمان با ۳۶ میلیون و ۴۷۶ هزار تن تولید فولاد خام در رتبه های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید