اسفندیاری: در سبک دوره‌ای لیگ ووشو، هر بازی حکم فینال دارد/ می‌خواهیم سنت شکنی کنیم

سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سبک جدید لیگ‌برتر ووشو که برای نخستین بار به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، هر بازی حکم فینال را دارد و می‌خواهیم در این دوره سنت شکنی کنیم.

علی اسفندیاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سطح بالای یازدهمین دوره‌ی لیگ‌برتر ووشو ایران اظهار کرد: لیگ‌برتر امسال برای اولین بار با هشت تیم و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. این لیگ سال‌های قبل در دو گروه چهار و پنج تیمی، نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شد ولی الان، بازی‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و همه‌ی تیم‌ها با یکدیگر رو به رو می‌شوند.

او در مورد سبک جدید برگزاری مسابقات لیگ برتر ووشو ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بعضی از تیم‌های قدرتمند با تیم‌های ضعیف‌تر هم گروه می‌شد و به راحتی به مراحل بالاتر صعود می‌کرد. اما امسال با این نحوه‌ی برگزاری لیگ همه‌ی تیم‌ها با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند که با این شرایط تنها تیم‌های شایسته به برتری می‌رسند و می‌توان گفت، برگزاری لیگ با سبک دوره‌ای خوب است.

سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد افزود: برگزاری لیگ در دو گروه جذابیت خاص خودش را داشت. تیم ما (دانشگاه آزاد) در همه‌ مراحل پیش از آغاز لیگ اعم از بحث بستن قرار داد و جذب ورزشکارها، بحث برگزاری لیگ به روش گروهی را مد نظر داشت. لیگ به یکباره دوره‌ای برگزار شد که از نظر من تیم‌ها را تا حدودی با مشکل رو به رو می‌کند. بعضی از بازیکنان مصدوم هستند و در کوران مسابقات نمی‌توانند به بهبودی کامل برسند، رویکرد ما هم از جذب این بازیکنان توجه به بازی فینال بود اما الان مسابقه‌ها دوره‌ای شده است که ما هم اعتراض کرده‌ایم. با همه‌ این مسائل باید دید فدراسیون چه تصمیمی دارد و همه‌ ما از فدراسیون پیروی می‌کنیم.

وی درباره‌ عرفان آهنگریان، ملی‌پوش تیم ووشوی دانشگاه آزاد گفت: ما (تیم دانشگاه آزاد) عرفان آهنگریان را سه فصل پیش جذب کردیم و خدا را شکر در همان سال اول خود را نشان داد و توانست به تیم ملی هم راه یابد و الآن، از ملی‌پوشان قدرتمند ووشو است. از نظر من مهم‌تر از هر چیزی بعد شخصیت این ورزشکار می‌باشد که بسیار متین است. او از نظر فنی هم قابلیت بسیار بالایی دارد که بر روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم و امیدوارم که عرفان بتواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که‌ برگزاری مسابقات لیگ در سالن‌های بزرگ‌تر برای جذب هوادار مفید نیست؟ توضیح داد: این سالن در سال‌های پیش درست شده است که ووشو به این اندازه گسترش نیافته بود. بعد از دست آوردهای ووشوی ایران در چند سال اخیر این رشته شناخته شده است که باعث آمدن تماشاگران زیادی به سالن‌ها می‌شود. اگر بتوانیم سالن بزرگتری را برای برگزاری رقابت‌های لیگ بگیریم بهتر است. البته انتقال سکوی ساندا سخت است ولی قطعا اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم تماشاگران زیادی را داشته باشیم. در شیوه‌ جدید رقابت‌های لیگ ووشو، هر بازی حکم فینال را دارد و سالن‌های بزرگتر می‌توانند بر جذابیت این رقابت‌ها بیافزاید.

او درباره‌ نقاط ضعف و قوت تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از جمله نقاط ضعف ما جوان و دانشجو بودن بازیکنان است که تا حدودی کار را سخت‌تر می‌کند. از نقاط قوت تیم دانشگاه هم می‌توان به وجود ووشوکارانی چون عرفان آهنگریان اشاره کرد.

اسفندیاری در پایان این گفت و گو با بیان اینکه می‌خواهیم در لیگ ووشوی امسال سنت شکنی کرده و به جایگاه اول برسیم، توضیح داد: در این چند سال معمولا چهار وزن از بازیکنان حاضر در رقابت‌های جهانی با تیم پارس جنوبی بودند که کار را سخت می‌کرد. امیدوارم بتوانیم امسال به جایگاه نخست برسیم و برای این کار برنامه ریزی کرده‌ایم. البته فکر نمیکنم تیم را ترمیم کنیم چون الان قراردادها بسته شده‌اند و با این روند ادامه می دهیم تا سال آینده با یک بودجه خوب تیم را تقویت کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید