هفته هشتم لیگ برتر والیبال/ نبرد دیدنی در شهرآورد آذربایجان

  • تاریخ انتشار : 1396/8/30 ساعت : 11:49 - 6 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
در آغاز رقابت‌های هفته‌ هشتم لیگ برتر والیبال، در شهرآورد آذربایجان تیم‌های شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز به مصاف هم می‌روند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، هفته‌ هشتم لیگ برتر والیبال از فردا (چهارشنبه) با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، گنبد، یزد و کاشان برگزار می‌شود.

از ساعت ۱۵ دو دیدار به طور همزمان آغاز می‌شود که در خانه والیبال تیم سایپا میزبان سارویه ساری بحران زده خواهد بود.

دو تیم بحران زده سایپا و سارویه که اصلا وضعیت مناسبی در جدول ندارند و در رده‌های هشتم و دهم قرار دارند در دیداری حساس به مصاف هم می‌روند، چرا که سه امتیاز این بازی تاثیر زیادی در روحیه دو تیم برای ادامه‌ فصل دارد. سایپا که پس از کسب نتایج ضعیف ژیوکوف، سرمربی بلغاری خود را بر کنار کرد، امیدوار است با هدایت شعبان خمسه و کادر داخلی بتواند دوباره به روزهای خوب خودش بر گردد. سارویه هم که از ابتدای فصل تا به این جا هم چنان مشکلات مالی در آن ادامه‌ دارد با تعصب بازیکنانش به دنبال پیروزی است.

سایپا با سه برد و چهار باخت ۹ امتیاز دارد و در جایگاه هشتم ایستاده و سارویه با دو برد و پنج باخت و کسب هفت امتیاز در رده دهم قرار دارد.

در دیگر بازی شهرداری ورامین که نتایج خوبی را تا به این جای فصل با نفرزاده کسب کرده در اردکان به مصاف خاتم  می‌رود.

شهرداری ورامین هر چند تا روزهای آغاز لیگ شرایط حضور در رقابت‌ها را نداشت اما پس از قطعی شدن حضورش بسیار درخشان عمل کرده و با کسب چهار برد و سه باخت در رده سوم قرار دارد. ورامینی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار خارج از خانه از جایگاه سومی تکان نخواهند خورد چرا که شهرداری تبریز با ۱۹ امتیاز فاصله‌ای پنج امتیازی با آنها دارد، اما در صورت شکست در سوی مقابل با برد پیکانی‌ها شاید رده سوم را نیز از دست بدهند. خاتم هم که در آغاز لیگ بسیار توفانی عمل کرده بود و سه برد پیاپی را کسب کرده بود از هفته‌ چهارم دیگر طعم پیروزی را نچشید و امیدوار است با پیروزی برابر رقیب قدرتمند ورامینی هم به شرایط مناسب روحی خوب باز گردد و هم با هوادارانشان در خانه آشتی کنند. اردکانی‌ها با سه برد و چهار باخت ۹ امتیازی هستند و در رده نهم جدول قرار دارند.

سه دیدار دیگر نیز از ساعت ۱۶ پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین و حساس‌ترین آنها در شهرآورد آذربایجان دو تیم شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز در سالن غدیر شهر ارومیه به مصاف هم می‌روند. داربی آذربایجان در این فصل از حساسیت‌ بالایی برخوردار است چرا که از یک سو ارومیه‌ای‌ها که خود را در والیبال ایران مدعی می دانند با توجه به یارگیری نسبتا ضعیف‌شان روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند اما به هیچ عنوان دوست ندارند مقابل تیم همسایه و هم نام‌شان بازنده شوند. تبریزی‌ها نیز از سوی دیگر قدرتمندانه بازی کرده‌اند و تا به این جا به همراه بانک سرمایه تنها تیم‌های بدون شکست لیگ هستند و می‌توانند با پیروزی برابر هم نام آذری خود و نیز توقف رقبا جایگاه دومی را تا نیم فصل برای خود حفظ کنند.

شهرداری ارومیه با سه برد و چهار باخت ۹ امتیازی است و در رده ششم قرار دارد و شهرداری تبریز با هفت برد و کسب ۱۹ امتیاز در رده دوم ایستاده است.

در کاشان، رعد پدافند قعر جدولی در دیداری بسیار سخت و ر رو در روی پیکان آماده می‌رود. رعدی‌ها تا هفته‌ هشتم موفق به کسب حتی یک امتیاز هم نشده‌اند و به تنهایی در قعر جدول قرار دارند و روی کاغذ نمی‌توان هیچ شانسی را برای آنها در برابر پیکان در نظر گرفت.

شاگردان پیمان اکبری هم بر نوار برد قرار دارند و به دنبال کسب پنجمین برد پیاپی هستند تا فاصله خود با رقبای بالای جدول را حفظ کند و حتی کاهش دهد. پیکان با چهار پیروزی و سه شکست ۱۲ امتیاز دارد و در رده چهارم قرار دارد.

در سالن  المپیک شهر گنبد، هاوش میزبان شمس تهران است. این دیدار با توجه به بازیکنان حاضر در دو تیم و جوانی آنها می‌تواند به یکی از زیباترین دیدارهای هفته‌ تبدیل شود. شمس تهران با هدایت محمد وکیلی و ترکیبی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی نوجوانان و هاوش با تعدادی از بازیکنان بومی و جوان گنبد به دنبال کسب سه امتیاز هستند چرا که بازیکنان شمس پس از  کسب پیروزی سه بر صفر برابر سایپا در هفته‌ گذشته می‌خواهند بزرگی شان را در لیگ به اثبات برسانند و می دانند با کسب سه امتیاز می‌توانند تا رده پنجم بالا بیایند. گنبدی ها که پس از پیروزی در هفته‌ نخست دیگر به پیروزی نرسیدند به دنبال برد و بازگشت به جریان مسابقات هستند. شمس سه برد و چهار باخت را کسب کرده و ۹ امتیازی است. هاوش با یک برد و پنج باخت و یک بازی کمتر با سه امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.

در آخرین دیدار هفته‌ بانک سرمایه، مدافع عنوان قهرمانی از ساعت ۱۷:۳۰ در خانه والیبال میزبان کاله آمل است.

شاگردان مصطفی کارخانه تا به این جای فصل به هیچ تیمی حتی یک امتیاز هم نداده اند و با هفت برد و ۲۱ امتیاز قاطعانه به صدر جدول تکیه داده‌اند، هر چند آنها یک رقیب را پشت سر خود می بینند و شهرداری تبریز منتظر توقف تیم قدرتمند پایتخت است. در سوی مقابل کاله با یاران جوانش و نیز با روحیه خوب پس از کسب پیروزی در هفته‌ گذشته برابر شهرداری ارومیه به تهران می آید تا برابر بانک سرمایه دست به خلق شگفتی بزند. شاگردان بهروز عطایی با وجود یک بازی کمتر با چهار برد و دو باخت ۱۲ امتیاز دارند و در مکان پنجم ا یستاده اند.

برنامه دیدارهای هفته‌ هشتم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

سایپا – سارویه ساری (ساعت ۱۵ ، خانه والیبال)

خاتم اردکان – شهرداری ورامین (ساعت ۱۵ ، سالن خاتم)

رعد پدافند کاشان – پیکان تهران (ساعت ۱۶، سالن هفت مهر)

شهرداری ارومیه – شهرداری تبریز (ساعت ۱۶، سالن غدیر)

هاوش گنبد – شمس تهران (ساعت ۱۶، سالن  المپیک)

بانک سرمایه – کاله آمل (ساعت ۱۷:۳۰، خانه والیبال)

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید