نکونام: برابر ملوان واقعا عالی بودیم/ در خانه فرصت‌سوزی کردیم

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل می‌گوید بازیکنانش عملکرد بسیار خوبی در دیدار برابر ملوان داشتند.

 به گزارش ایسنا، جواد نکونام پس از تساوی تیمش برابر ملوان اظهار کرد: ما کاملا تیم حریف را آنالیز کرده بودیم. ملوان تیمی است که هم داخل و هم خارج از خانه نتایج خوبی مقابل حریفانش گرفته است. ملوان همیشه یک مهاجم در جلوی تیم نگه می‌دارد تا تیم حریف را تحت فشار قرار دهد. حریف را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم در تمام بازی‌ها تیم برتر میدان هستند. با این حال دیدید که در این بازی اسیر تیم ما بودند و دروازه‌بان ما فقط یک شوت مهار کرد و هیچ موقعیتی به حریف ندادیم.

وی افزود: تیم ما خیلی خوب و منسجم فوتبال بازی کرد. چند هفته‌ای است که گل نمی‌زنیم و در دادن پاس‌های آخر دقت لازم را نداریم. در بازی با راه آهن باید ۴ بر صفر پیروز می‌شدیم که یک بر صفر بردیم و در تبریز هم باید برنده می‌شدیم. امروز هم در خانه فرصت‌سوزی کردیم. در مجموع از بازیکنانم راضی‌ام که فوق‌العاده بازی کردند. ملوان تیم واقعا قدرتمندی است اما امروز اسیر تیم ما بود و به زمین می‌افتادند و وقت تلف می‌کردند. همه به بازیکن‌شان می‌گفتند روی زمین باشد و بلند نشود. آن‌ها به دنبال کسب تساوی بودند و دیدید که بعد از بازی چقدر خوشحال بودند. در چند بازی که از ملوان دیده بودم واقعا تیمی ندیده بودم که بتواند این قدر آن‌ها را اذیت کند. بازیکنانم امروز عالی بازی کردند اما باید در زدن ضربات آخر دقت لازم را داشته باشیم چرا که برای موقعیت‌سازی به تیمی امتیاز نمی‌دهند.

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل درباره داوری دیدار تیمش هم گفت: داوری خوب بود. روی یکی دو صحنه اعتراضاتی بود اما اشتباهات، تاثیر خاصی روی نتیجه بازی نداشت.

نکونام درباره این که آیا بازیکنان مورد نظرش برای جدایی از خونه به خونه و همین طور بازیکنانی را که باید به این تیم اضافه شوند، مشخص کرده یا خیر گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ایم اما فکر می‌کنیم که باید در نقاطی تیم‌مان را تقویت کنیم. به دنبال این هستیم که به جمع‌بندی برسیم و بازیکنان مورد نظرمان را پیدا کنیم. هفته قبل بازیکن نداشتیم و مجبور شدیم از مهاجم در سمت راست استفاده کنیم. روی نیمکت واقعا دست‌مان خالی است. بازیکن محروم، مصدوم و بیمار داشتیم. هر چه گشتیم تعویض کنیم نتوانستیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید تا نیم فصل کمی صبر داشته باشیم و سعی کنیم با همین وضعیت نتیجه بگیریم و بین مدعیان بمانیم. این تیم با توجه به حضور پرشور مردم، پتانسیل زیادی دارد و باید در وقتی خانه بازی می‌کنیم از همه شرایط به خوبی استفاده کنیم.

او درباره این که آیا قول صعود به لیگ برتر را می‌دهد یا خیر گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که همه بازی‌ها را به بهترین نحو ممکن بازی کنیم. شما یک بازی از تیم ما ندیدید که فوتبال بازی نکرده باشیم و فوتبال را به حریف باخته باشیم. چه مقابل تیم صدر جدول و چه مقابل تیم پایین جدولی فوتبال بازی کردیم. همین تیم راه آهن که می‌گویند باید مقابلش چند گل بزنی، کدام تیم توانسته سه گل بزند؟ یا کدام تیم چهار گل به راه آهن زده است. در بازی با راه‌آهن ما هم عملکرد خوبی داشتیم و باید گل‌های زیادی می‌زدیم. همین امروز هم ملوان مقابل ما فقط یک موقعیت گل داشت. آن‌ها می‌خواستند توپ را روی هوا نگه دارند و از پاس‌های دوم استفاده کنند که ما اجازه ندادیم این اتفاق بیفتد. گاهی اوقات هم وقت تلف می‌کردند و روی بعضی صحنه‌ها سه نفر روی زمین دراز می‌کشیدند. آن‌ها اجازه فوتبال بازی کردن به ما نمی‌دادند.

نکونام تصریح کرد: شاید ملوان قبل از بازی آمده بود بازی را ببرد اما وقتی دیدند نمی‌توانند کاری کنند و بازی فرق دارد، شرایط تغییر کرد. ملوان در تمام بازی‌ها دو مهاجم در زمان کرنرها و ضربات ایستگاهی جلو نگه می‌داشت اما امروز نتوانست این کار را بکند. در نهایت هم ۱۱ نفره دفاع می‌کردند.

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل درباره وضعیت دریافتی کادر فنی و بازیکنان هم گفت: هم بازیکنان و هم ما از شرایط مالی راضی هستیم و این مساله‌ای است که درون خانوادگی است و دوست نداریم درباره آن صحبت کنیم. آقای حسن‌زاده بیشتر از آن که بابل نیاز داشته باشد خرج این باشگاه را می‌دهد چرا که او به صورت خصوصی هزینه‌های باشگاه را می‌دهد و امکانات زیادی در اختیار مردم قرار داده است. این جور افراد که به صورت خصوصی هزینه می‌کنند و باعث جمع شدن مردم و انگیزه دادن به آن‌ها می‌شود را باید قدردان‌شان باشیم. تیم خونه به خونه نهایتا به پنج نفر بدهی دارد اما تیم‌هایی هستند که بدهی‌های زیادی دارند و حتی خطر حذف از آسیا تهدیدشان می‌کند. این‌ها اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. به نظر من باید شهر بابل ممنون آقای حسن‌زاده باشد.

او ادامه داد: من بالا و پایین فوتبال را دیده‌ام. برد، باخت و مساوی همیشه وجود داشته است. این فوتبال روزی تمام می‌شود. من فکر نمی‌کنم کسی در خاطرش باشد که من به یک تماشاچی بی‌احترامی کرده باشم. الان هم همین است. مردم باید از فوتبال لذت ببرند. بعد از بازی هم چشم‌مان در چشم هم می‌افتد و باید احترام نگه داریم. فکر من در این مسائل باز است چرا که معتقدم تماشاچی می‌تواند تیم خودش را تشویق کند.

نکونام درباره اظهارات دست‌نشان که عنوان کرده بود "نکونام فوتبالیست بزرگی بوده و می‌تواند روی داوری‌ها تاثیر بگذارد" هم گفت: او می‌تواند هرچه می‌خواهد درباره من بگوید اما باید یادش باشد که خیلی چیزها هم درباره ایشان می‌گویند که من نباید به آن‌ها اشاره کنم.

وی درباره کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه هم گفت: دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم چون کاری را که باید می‌کردم، انجام دادم. علاقه‌ای هم به عکس و دوربین ندارم. ورزشکاران ما واقعا در کنار مردم بودند و جا دارد از همه تشکر کنم. خیلی از ورزشکاران و فوتبالیست‌ها به صورت پنهانی رفتند و کمک کردند و عکس و فیلمی هم از آن‌ها بیرون نیامد. هر کسی که انجام داده برای هم‌دلی و دل‌خودش انجام داده است. من واقعا از این اتفاقی که برای مردم کرمانشاه رخ داده ناراحتم. دو نفر از اقوام من هم آن جا بودند و به مردم کمک می‌کردند. این اتفاق نشان داد که ما مردم، همیشه کنار هم هستیم. مهم‌ترین مساله این است که الان را فقط نگاه نکنیم بلکه ماه بعد و ماه‌های بعد را هم نگاه کنیم. لباس‌هایی دارم که واقعا برایم باارزش است اما همه آن‌ها را می‌خواهم حراج کنم و پول آن را صرف ساختن خانه برای کرمانشاهی‌ها می‌کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید