روحانی , پوتین , کرملین " />

کرملین دیدار دوجانبه روحانی و پوتین را تایید کرد

مسکو - ایرنا - کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سوچی را تایید کرد.
به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز پس از نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه با حسن روحانی دیدار جداگانه ای خواهد داشت.
خبرگزاری اسپوتنیک خبر داده است که پوتین با اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز برای شرکت در نشست سه جانبه رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه وارد سوچی شد.
روحانی با استقبال سرگئی بولدین استاندار کراسنادار، آناتولی پاخوموف شهردار سوچی و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه وارد فرودگاه سوچی شد.
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی و حمید ابوطالبی مشاور رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخل سوریه، برگزار می شود.
همچنین در راستای موفقیت‌های بدست آمده در مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در سوریه، بررسی قدم‌های آتی برای ثبات بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر سران ایران، روسیه و ترکیه قرار خواهد گرفت.
پیش از این نشست کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست وزرای خارجه سه کشور در آنتالیای ترکیه برگزار شد که در آن وزیر امور خارجه ایران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر در ارتباط با چگونگی ادامه روند نشست‌های آستانه رایزنی و زمینه را برای برگزاری اجلاس سران سه کشور در ارتباط با این موضوع فراهم کردند.
اروپام*391*1346** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

نظر خود را ثبت کنید