12 درصد جمعیت معتاد استان مرکزی زنان هستند

  • تاریخ انتشار : 1396/8/29 ساعت : 09:07 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: علاوه بر شیب تند اعتیاد در استان مرکزی، 12 درصد جمعیت معتادان استان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

نبی‌الله شاه‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: با توجه به انتظارات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تصمیمات اتخاذ شده در سال جاری جهت آموزش آحاد جامعه براساس سند جامع ابلاغی و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تفاهم‌نامه همکاری را با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان مرکزی منعقد کرد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به همکاری مشترک در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن کلیه جمعیت هدف کمیته امداد به منظور آگاه‌سازی خانواده و فرزندان بویژه لایه‌های پایین جامعه می‌انجامد، همچنین اداره کل با مشارکت دبیرخانه شورای مواد مخدر استان مرکزی در روستاها جهت آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه مواد مخدر و پیشگیری اولیه وارد می‌شود.

شاه‌محمدی با اشاره به تفاهم های متمرکز ملی کمیته امداد، گفت: کمیته امداد در این زمینه با همکاری دبیرخانه اقدامات فوق‌العاده ای را دنبال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه با توجه به شیب تند اعتیاد در استان مرکزی اقشار ضعیف جامعه نیز مورد توجه قرار گرفته اند، همچنین زنان به عنوان بخشی از جمعیت استان که درگیر اعتیاد هستند و 12 درصد جمعیت معتاد استان را به خود اختصاص داده اند، براین اساس تاکیدات لازم جهت پیشگیری از بروز هرگونه آسیب اجتماعی بویژه اعتیاد در میان این قشر مدنظر قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر این تفاهم نامه در استان مرکزی به منظور پیشگیری از اعتیاد کلیه فرمانداران، بخشداران و دهیاران تحت آموزش قرار گرفتند تا در حوزه استحفاظی خود اطلاعات لازم را در اختیار افراد قرار دهند، همچنین روستاییان استان مرکزی خاصه در شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند و خنداب تحت آموزش های پیشگیرانه قرار می گیرند.

 


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید