به منظور توسعه همکاری ها؛

وزارت دادگستری و دانشگاه خوارزمی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به منظور توسعه همکاری ها و در راستای فراهم سازی بستر های علمی و اجرایی وزارت دادگستری با دانشگاه خوارزمی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری و دانشگاه خوارزمی با حضور محمود عباسی، معاون وزیردادگستری و محمد علی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی به امضاء رسید.

بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین، موضوعاتی همچون بهره مند شدن از امکانات علمی، تجربی، پژوهشی،کارگاهی،کتابخانه ای، ارتباطات بین الملل، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی یکدیگر، همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد،کارگاه آموزشی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، اخذ نظریات علمی و مشورتی اساتید و صاحب نظران در خصوص مباحث مورد نظر و انجام امور مطالعاتی و ارایه پروژه های علمی مشترک از مواردی است که در تفاهم نامه به آن پرداخته شده است.

عباسی در این دیدار بر تقویت ارتباط نزدیک دستگاه های اجرایی کشور با مراجع علمی و دانشگاهی و اثرات مطلوبی که برای کشور درپی دارد تاکید کرد.

وی در ادامه با پیشنهاد تاسیس انجمن های دانشجویی حقوق شهروندی و ایجاد رشته های حقوق بشر اسلامی در مقطع دکتری و حقوق شهروندی در مقطع کارشناسی ارشد از اقدامات موثر آن دانشگاه درتاسیس رشته های تحصیلی جدید وکار آمد تقدیرکرد.

سبحان الهی نیز با استقبال از پیشنهاد ارایه شده به برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر تفاهم نامه اشاره کرد.

گفتنی است در این مراسم رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، معاون پژوهشی دانشگاه، مدیر کل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری و معاونت دفتر حقوق بشر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید