اهواز , بحران , سکونتگاه " />

کلانشهر اهواز سکونتگاهی برای مواقع بحرانی ندارد

  • تاریخ انتشار : 1396/9/1 ساعت : 18:44 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
اهواز-ایرنا-نائب رئیس شورای شهر اهواز با انتقاد از نبود سکونتگاه ضرورری در شهر اهواز برای زمان های بحرانی گفت: باید مکانی به عنوان سکونتگاه اضطراری در این کلانشهر ساخته شود.
مهران باباپور چهارشنبه در سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه بیشتر نقاط کشور روی گسل زلزله قرار دارند و شهر اهواز نیز از این بلای طبیعی در امان نیست یادآور شد: در صورت وقوع زمین لرزه در اهواز مکانی برای استقرار آسیب دیدگان نداریم.
وی با بیان اینکه هیچ سالن مدیریت بحرانی در مرکز استان تعبیه نشده است افزود: چندی پیش شاهد ریزش کوه در یکی از مناطق اهواز بودیم به طوری که این حادثه باعث شد صدمات جانی و مالی زیادی به ساکنین وارد شود.
وی با تاکید بر ضرورت احداث مکانی برای استقرار آسیب دیدگان در صورت بروز حادثه خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز باید با مدیریت شهری به مدیریت بحران کمک کند و از محل اعتبارات ملی این سالن را احداث نماید.
30مهرماه امسال صخره ای بر روی منازل مسکونی ساخته شده در منطقه منبع آب اهواز سقوط کرد که موجب تخریب کامل 2 واحد مسکونی و آسیب رسیدن به یک واحد دیگر شد.جانباختگان 2 کودک چهار و پنج ساله بودند، چهار نفر نیز زنده از زیر آوار خارج شدند.
به گفته مسئولان 818 خانه در منبع آب اهواز باید تخلیه شوند که 84 باب از این واحدها در معرض خطر فوری قرار دارند.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری

نظر خود را ثبت کنید