دانشگاه , دانشگاه آزاد , بردسیر " />

رئیس دانشگاه آزاد کرمان:

دانشگاه آزاد اسلامی باید مولد و کارآفرین باشد

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید مولد و کارآفرین باشد گفت: علمی که تغییر و دگرگونی ایجاد کند، صنعت را تغییر و اقتصاد کشور را رونق دهد و تولید ثروت کند اقتدار و قدرت می آورد و دانشگاه آزاد بر این رویه عمل می کند.
به گزارش ایرنا حمدالله منظری توکلی روز شنبه در نشست معارفه و تکریم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر افزود: ایده پردازی لازمه تمدن سازی است و آن مدنیتی که بر اساس آیه (یعلمهم الکتاب و الحکمه) و رسالت پیامبر اسلام باید ایجاد شود در دانشگاه آزاد مورد نظر است و دانشگاه باید متولی تولید یک علم سازنده و جامعه ساز باشد.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاهی مولد و کارآفرین باشد و اجرای تفاهم نامه های برون دانشگاهی با صنایع شهرستان بردسیر توسط واحد دانشگاه آزاد بردسیر اقدامی ارزنده و قابل تحسین است.
منظری توکلی تاکید کرد: دانشگاه باید به فعالیتهای دانش بنیان و اقتصادی تکیه کند و مولد صنعتی و اقتصادی باشد.
وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام تارم امام جمعه بردسیر به سمت ریاست دانشگاه آزاد بردسیر گفت: تغییر موجب پویایی و رشد است منتهی تغییر باید مناسب باشد و اینکه وی در کنار منصب رفیع امامت جمعه، مدیریت یک نهاد فرهنگی عظیم را نیز پذیرفته بیانگر ایثار و فداکاری در قبول این مسئولیت است.
رئیس سابق دانشگاه آزاد بردسیر نیز گفت: این واحد دانشگاهی در آستانه تعطیلی بود و نه تنها درآمد لازم را برای اداره امور جاری خود نداشت بلکه به مدت چهار سال در وضعیت زیان دهی بود.
وحید خطیبی افزود‌: این دانشگاه در سالهای 91 تا 93 دچار زیان دهی شد و بدهی اش از 270 میلیون تومان در سال 91 به رقم یک میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 93 رسید.
وی در ادامه گفت: در طول 2 سال افزایش 6 برابری زیان اتفاق افتاد و نسبت هزینه به درآمد 180 درصد شد‌.
وی اظهار کرد: موجودی صندوق این دانشگاه کمتر از پنج میلیون تومان، تعداد دانشجو کمتر از هزار نفر و پرداختهای مالی معوق بود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد بدلیل عدم انتفاع از دولت علاوه بر بعد آموزشی، یک واحد اقتصادی محسوب می شود گفت: بعد از پیاده کردن یک سری برنامه ها موفق به کنترل شرایط اقتصادی واحد شدیم و افزایش درآمد شهریه از 2 میلیارد در سال 92 به چهار هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت و افزایش 50 درصدی دانشجو با سیاستهای تبلیغی جذب دانشجو صورت گرفت.
وی ادامه داد: این دانشگاه در حوزه درآمدهای غیر از شهریه 64 میلیون تومان درآمد در سال 92 و در هشت ماهه نخست سال 96 بیش از 300 میلیون تومان درآمد غیر شهریه کسب کرده است.
خطیبی ضمن تقدیر از همراهی مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد بردسیر افزود: این دانشگاه بعد از چهار سال زیاندهی متوالی، در سال 95 با 80 میلیون تومان سود توانست بحران اقتصادی خود را پشت سر بگذارد.
وی گفت: دانشگاه آزاد بردسیر در سال 96 هزار و 500 دانشجو را جذب کرد و معوقات این مرکز پرداخت شده و صندوق پس انداز پس از سالها 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
وی همچنین به برنامه های اجرا نشده اشاره کرد و گفت: برخی کارهایی که نتوانستیم انجام بدهیم که برنامه های بعدی من برای توسعه دانشگاه بودند از جمله پرداخت حق تخصص، اعطای بورسیه تحصیلی به اعضای هیات علمی دانشگاه، جذب رشته دکتری، تصویب رشته متالوژی و چاپ مجلات علمی که محقق نشد.
نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسئولان، کارکنان دانشگاه و مردم بردسیر نیز در این آیین حضور داشتند.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7421/3029

نظر خود را ثبت کنید