نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها , فرهنگ بسیجی , همایش نخبگان بسیجی " />

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

قدرت پیشران برای اهداف جمهوری اسلامی در فرهنگ بسیج میسر است

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: تجربه بسیج در کشور ما و در کشورهای خط مقاومت نشان داد، قدرت پیشران برای اهداف جمهوری اسلامی در فرهنگی به نام فرهنگ بسیج میسر است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان روز شنبه درهمایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فن آوری که با حضور فرهیختگان و نخبگان علمی و مخترعین بسیجی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، افزود: به اعتقاد کارشناسان و آگاهان سیاسی اگر در عراق، بساط داعش در حدود 30 ماه جمع شد به خاطر وجود حشد الشعبی بود که تجربه بسیج کشور ایران را تکرار کردند و همین مساله نیز در خط مقاومت تکرار شد.
محمدیان با بیان این که علم و تکنولوژی و فن آوری از اولویت های اصلی کشورما است، افزود: با وجود این که این تکنولوژی و فن آوری از نیازهای بدیهی در کشور ما است، اما پاشنه آشیل ما در علوم انسانی است چرا که اگر در فن آوری و تکنولوژی به اوج برسیم ولی نتوانیم علوم انسانی خود را به سامان برسانیم، همانند جنگ احد از ناحیه تنگه احد که همان علوم انسانی است ضربه خواهیم خورد.
وی ادامه داد: علوم انسانی ما را به گونه ای ساماندهی کردند که در این یکی دو قرنی که غرب سکاندار پیشرفت تکنولوژی شده است، میلیونها انسان را به بردگی کشاندند در حالی که ما در علوم انسانی به دنبال کرامت انسانها هستیم.
محمدیان با اشاره به پیشرفت های مختلف علمی درکشور، تاکید کرد: بخشی که نیاز به تمرکز بیشتر در آن هستیم حوزه علوم انسانی است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان این که درعلوم اجتماعی، هنر، ادبیات و علوم سیاسی مشکلاتی داریم، افزود: مشکلات و کمبودها در این بخش ها بدون حضور فرهنگ بسیجی وجهادی قابل رفع نمی باشد و ا نتظار از بسیج این است که در عرصه تولید علوم انسانی با نگاه توحیدی و اهل بیتی وارد شود و آن را سامان دهد.
محمدیان با اشاره به تشییع شهید محسن حججی و حضور میلیونی مردم گفت: ما برای حضور مردم و نیروهای انقلابی نیاز به شبکه سازی داریم، شبکه ای که بتواند نقطه های اتصال را برای هم افزایی بیشتر به هم وصل کند و بسیج می تواند این نقطه اتصال است.
اجتمام*1724*1193
خبرنگار: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی

نظر خود را ثبت کنید