در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد؛

2540 میلیارد ریال طرح در راز و جرگلان افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازو جرگلان گفت: 577 پروژه عمرانی با صرف 2 هزار و 540 میلیارد ریال در سه سال خدمت رسانی دولت تدبیر وامید در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید که این اقدامات عمرانی درکنار امنیت پایدار انجام شده است .
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد ریواده به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران درحوزه داخلی امنیت پایدار توام با پیشرفت و توسعه است .
وی افزود: امروزما می توانیم گفتمان انقلاب اسلامی را درحوزه امنیت به عنوان یک گفتمان موفق معرفی کنیم زیرا وضعیت امنیت در کشورما به پشتوانه حمایت و حضور همیشگی مردم در صحنه های متعدد و رهبری مقام معظم رهبری و خدمتگزاران شما درحوزه تامین امنیت یکی از شاخص هاو امتیازات بزرگ انقلاب اسلامی است.
فرماندار راز و جرگلان ازعلم و دانش به عنوان دستاورد دیگر انقلاب اسلامی یاد کرد و پیشرفت دانش و پیشتازی جوانان در این عرصه را ازبرکات انقلاب اسلامی دانست .
ریواده موضوع مذاکرات هسته ای را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دانست و افزود : مذاکرات هسته ای و برجام نقطه روشنی برای کشورما و ملت های مظلوم بود که توانستند با الهام گیری
از ایران اسلامی، درمقابل کشورهای ظالم و متجاوز بایستند و حق خود را بگیرند.
ریواده اظهار کرد: در دنیا باعزت و اقتدار از حقوق حقه ملت ایران درحوزه های متعدد دفاع می کنیم و افتخار می کنیم که در مسئله مذاکرات نمایندگان کشورمان درمقابل کشورهای قدرتمند و ظالم جهان می ایستند .
وی با اشاره به فعالیت 92 درصد مردم این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: برای اولین بار بیش از 53هزارتن گندم دراین شهرستان تولید شد که این میزان بیشترین افزایش تولید درسطح استان است .
ریواده افزود: در حوزه توسعه باغ ها در اراضی شیبداربیش از 40درصد افزایش سطح زیرکشت داشته ایم و در سیستم آبیاری نوین 530هکتار درپایاب سد غلامان و توسعه 630,هکتار درحرگلان را شاهد هستیم.
وی به اشاره به توسعه توتستان در شهرستان رازو جرگلان گفت : این شهرستان درنوغانداری رتبه نخست استان و رتبه چهارم کشور را داراست
فرماندار راز و جرگلان افزود:با حمایت رهبری معظم و سازمان جهاد کشاورزی برای اولین بار در استان در روستای کلاته بهار توسعه نوغانداری وتکمیل چرخه تولید در شهرستان را خواهیم داشت .
ریواده وجود اسب اصیل ترکمن را ازدیگر ظرفیت شهرستان رازو جرگلان برشمرد افزود:درسال 95برای اولین بار شناسنامه اسب اصیل ترکمن که یک ظرفیت مهم تولیدی شهرستان و به عنوان ذخیره گاه ژنتیکی است باهماهنگی جهاد، تبارنامه صادرشد .
وی حوزه فرش را از دیگر ظرفیت های مهم شهرستان ذکرکرد و از افتتاح نخستین مرکز صنایع دستی شهرستان رازو جرگلان در آینده نزدیک خبرداد .
به گزارش ایرنا 120طرح عمرانی و تولید با صرف 360میلیارد ریال در ششمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان مرزی راز و جرگلان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
7189 / 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید