هفته بسیج , سپاه تکاب , طرح های محرومیت زدایی " />

فرمانده سپاه:

28 طرح محرومیت زدایی در روستاهای دورافتاده تکاب اجرا شد

  • تاریخ انتشار : 1396/9/5 ساعت : 15:36 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
مهاباد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب گفت: امسال 28 طرح عمرانی و محرومیت زدایی با چهار میلیارد ریال هزینه و با مشارکت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) آذربایجان غربی در روستاهای محروم و دورافتاده این شهرستان اجرا شده است.
سرهنگ مهدی زینال نژاد روز یکشنبه در حاشیه اجتماع شکوه مقاومت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح های عمرانی ساکنان 15 روستای دورافتاده و محروم شهرستان تکاب از امکانات و خدمات زیربنایی مناسب از جمله راه دسترسی بهره مند شدند.
وی بیان کرد: بهسازی و تسطیح چهار راه روستایی و مشارکت در ساخت و توسعه 6 باب مسجد با 2 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه از مهمترین طرح های محرومیت زدایی سپاه در تکاب است.
وی ادامه داد: برای خدمات رسانی به روستاهای دورافتاده تکاب 2 طرح آبرسانی در روستاهای عربشاه گروس و چهارطاق از توابع بخش مرکزی تکاب با مشارکت قرارگاه سازندگی حمزه سیدالشهدا(ع) آذربایجان غربی و اداره آب و فاضلاب روستایی اجرا و تکمیل شد که با بهره برداری از آن بیش از 300 خانوار روستایی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.
فرمانده سپاه تکاب با بیان اینکه امسال در هشت روستای دورافتاده تکاب نیز سرویس های بهداشتی مناسب ساخته شده است، اظهار کرد: گروه های جهادی شهرستان تکاب امسال برای 2 خانواده کم برخوردار روستایی مسکن مناسب ساخته و در تکمیل ساخت 6 واحد مسکونی برای محرومان مشارکت کرده اند.
سرهنگ زینال نژاد با تشریح فعالیت های ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، گفت: در این زمینه برای 10 نفر تسهیلات مناسب کارآفرینی و اشتغال زایی به میزان یک میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به تداوم اجرای طرح های محرومیت زدایی سپاه در روستاهای تکاب اضافه کرد: امسال نیز بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 21 طرح عمرانی در این شهرستان پیش بینی شده است که تاکنون 6 میلیارد ریال آن محقق شده و عملیات اجرایی این طرح ها به زودی آغاز می شود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است که 35 هزار نفر از جمعیت آن در بیش از 90 روستا ساکن هستند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: علیرضا فولادی

نظر خود را ثبت کنید