بهداشت و درمان , وزیر بهداشت پاکستان , اصفهان " />

وزیر بهداشت پاکستان: خواهان توسعه روابط با ایران در زمینه تولید دارو هستیم

  • تاریخ انتشار : 1396/9/5 ساعت : 13:26 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
اصفهان - ایرنا- وزیر بهداشت پاکستان گفت که کشورش درصدد است تا همکاری های خود با ایران در زمینه صنعت دارو را بیش از پیش گسترش دهد.
به گزارش ایرنا، افضل ترار روز یکشنبه هنگام بازدید از مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: این 2 کشور می توانند همکاری بیشتری در زمینه بازار دارویی داشته باشند تا شرکت ها و تولیدکنندگان دارو محصول های خود را در 2 کشور عرضه کنند.
وی اظهار کرد: گسترش همکاری های بهداشتی و پزشکی ایران و پاکستان می تواند به کاهش بیماری های عفونی و بیماری های غیرواگیر و پیشرفت تحقیقات و توسعه کمک کند.
وی با بیان اینکه به دعوت رسمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به این کشور سفر کرده است گفت: همکاری های بهداشتی و درمانی 2 کشور می تواند در زمینه های بورس تحصیلی و دوره های آموزشی مشترک ادامه پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با اشاره به اهداف سفر وزیر بهداشت پاکستان به اصفهان گفت: هدف نهایی از این سفر گسترش همکاری های وزارت بهداشت پاکستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت است.
طاهره چنگیز گفت: علاوه بر اینکه اصفهان از نظر گردشگری جذابیت های ویژه ای دارد، به سبب پیشگامی در برخی از طرح های بهداشتی، درمانی و پژوهشی نیز به عنوان نمونه قابل معرفی و بازدید مطرح است.
وی اظهار کرد: وزیر بهداشت پاکستان در این سفر از برخی طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی اجرا شده بازدید خواهد کرد و زمینه های همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه های بهداشتی و درمانی را فراهم می کند.
وزیر بهداشت پاکستان روز جمعه سوم آذر در صدر هیاتی 14 نفره از مدیران نظام سلامت این کشور وارد تهران شد و امروز یکشنبه به اصفهان سفر کرد.
این هیات در مدت اقامت یک هفته ای در ایران ضمن ملاقات با وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز بازدید خواهند کرد.
یکی از اهداف سفر وزیر بهداشت پاکستان به ایران پیگیری توافقات بین دو کشور است.
کشور پاکستان با حمایت وزارت بهداشت ایران، در زمینه ریشه کنی فلج اطفال موفق عمل کرده است.
ایران یکی از 10 کشوری است که واکسن تزریقی فلج اطفال را تولید می کند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

نظر خود را ثبت کنید