پدافند غیرعامل , زلزله96 , مدیریت بحران " />

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: نبود فرماندهی واحد مشکل اصلی در مقابله با زلزله است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/5 ساعت : 17:39 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
همدان - ایرنا - رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از چالش های مهمی که موقع بروز زلزله با آن مواجه هستیم نبود فرماندهی واحد است.
سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در گردهمایی پدافند زیستی در همدان یادآوری کرد: مشکل مشترک زلزله های بم، رودبار و تبریز نیز نبود فرماندهی واحد بود.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل باید مستند سازی صورت گیرد تا با رفع اشکالات، دوباره ضعف های گذشته در وقایع و رخدادهای پیش رو تکرار نشود.
وی درباره ضرورت توجه به تهدیدهای زیست محیطی گفت: تهدیدات مشترک بین سایبری با بیولوژیک یک پدیده جدی و تهدید جهانی است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: باید به موضوع پدافند زیستی در ظرفیت ملی پرداخت شود؛ چراکه مهمترین چالش فرا روی این حوزه، نبود درک واحدی در مورد تهدیدات زیستی است.
جلالی اضافه کرد: برای رسیدن به درک واحد برای مقابله با تهدیدات زیستی 22 دستگاه همکاری دارند تا هزینه های ناشی از آن را کاهش دهند.
وی تهدیدات و حوادث طبیعی بدون دخالت انسان و اقدامات تروریستی و دستکاری شده را منشا تهدیدات زیستی محیطی دانست و افزود: برخی با دستکاری ویروس آن از حالت طبیعی خارج کرده و تحت اختیار خود در می آورند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: تشخیص اینکه ویروسی دستکاری شده بسیار اهمیت دارد، بنابراین نیازمند آزمایشگاه های قوی هستیم که در ابن ارتباط خلاء هایی وجود دارد.
سردار جلالی گفت: برای رویارویی با تهدیدها باید مولفه هایی نظیر منشا تهدید، عامل تهدید، سطح خطر، پیامد، سطح مقابله را دانست.
وی اظهار کرد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در حوزه مقابله با بیو تروریسم و حوزه بهداشت و درمان در بخش سلامت بهداشتی مسئولیت دارند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: باید بدانیم که عوامل تهدیدات زیستی از جمله ویروس ها و باکتری ها قابلیت دستکاری و تبدیل شدن به سلاح مخرب را دارند.
سردار جلالی اهداف تهدیدات زیستی در زمان صلح را ضربه بر پیکره اقتصادی برای فروش دارو، کاهش درآمد از صنعت گردشگری و از بین بردن محصول کشاورزی اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: در سه سال گذشته کل محصول زیتون ایران در منطقه رودبار به علت تهدیدات زیستی از بین رفت.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

نظر خود را ثبت کنید