معاون وزیر راه و شهرسازی:

18 ست ریل باس وارد ناوگان حمل و نقل کشور می شود

زنجان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: 18 ست ریل باس با توجه به لزوم گسترش خطوط ریلی در کشور، تا پایان سال 96 وارد ناوگان حمل و نقل کشور می شود.
سعید محمدزاده روز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین افزود: پروژه های حوزه ریلی وضعیت مطلوبی دارد و در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه کشور، همواره مورد حمایت رهبر معظم انقلاب بوده ایم.
به گزارش ایرنا، ریل باس نوعی قطار مسافری خودکشش می باشد که دارای 4 واگن با ظرفیت 336 مسافر نشسته است و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت (با اعمال تغییراتی تا سرعت 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود) در مسیرهای کوتاه حومه شهرهای بزرگ به کار گرفته می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این باره برنامه های مناسب و گوناگونی برای توسعه راه آهن تدوین شده است و امید می رود بعد از تصویب شورای نگهبان طی پنج سال آینده، شاهد توسعه در این بخش باشیم.
محمدزاده با اشاره به پروژه های توسعه حمل و نقل حومه ای و مسافری، گفت: این بخش از پروژه ها از جمله مواردی است که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید شروع شده است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر 2 و 3 خطه کردن حمل و نقل حومه ای و مسافری در کلان شهرها، تصریح کرد: امیدواریم در کلان شهرها این امر با کیفیت بیشتری دنبال شود، چرا که تا سال گذشته این خطوط فقط در تهران و برخی شهرهای پرجمعیت به بهره برداری می رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم افزایش خدمات رسانی در حوزه ناوگان ریلی به آحاد مردم در سراسر کشور، گفت: با بهره برداری از پروژه 2 خطه کردن مسیر زنجان - قزوین، زمان تردد از تهران به زنجان و برعکس به کمتر از سه ساعت کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، پروژه 2 خطه کردن مسیر زنجان - قزوین، از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان در سال 93 به شمار می رود.
این پروژه شامل چهار قطعه است که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های 2، 3 و 4 در استان زنجان قرار دارد.
به گفته وی، طول این خط با توجه به نقشه های اولیه 171 کیلومتر است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظر خود را ثبت کنید