رهاورد هفتمین روز دهه فجر/

بهره برداری از افزون بر53 طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - افزون بر 53 طرح عمرانی - اقتصادی در بخش های زیربنایی، بهداشتی درمانی، کشاورزی، خدماتی و غیره امروز/دوشنبه/ همزمان با هفتمین روز از سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا دهه فجر و سالگرد پیرورزی انقلاب اسلامی همه ساله برکات زیادی برای کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد، این استان در ایام الله دهه فجر علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی شاهد راه اندازی طرح های مهمی است که امسال افزون بر 700 طرح بزرگ و کوچک برای بهره برداری در این ایام آماده شده بود و در 6 روز گذشته دهها طرح راه اندازی شد و امروز /دوشنبه/ نیز افزون بر 53 طرح به بهره برداری رسید.
**ایرانشهر
نبی بخش داوودی فرماندار ایرانشهر به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با هفتمین روز دهه فجر پنج طرح عمرانی با اعتبار افزون بر سه میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شد.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با دهه فجر امسال بیش از 100 طرح با اعتبار بیش از 400 میلیارد ریال در این شهرستان در حال بهره برداری است.
**مهرستان
به گفته رشید پارسایی فرماندار مهرستان امروز 10 طرح عمرانی در بخش های بهداشت و درمان، برق رسانی، ورزشی و غیره با اعتبار افزون بر 37 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره بر داری رسید.
وی ادامه داد: به میمنت دهه فجر امسال در این شهرستان 92 طرح عمرانی، کشاورزی، خدماتی و بهداشتی و غیره در حال راه اندازی است.
فرماندار مهرستان اشتغالزایی طرح های قابل افتتاح این شهرستان را هزار و 144 نفر به صورت دائم و موقت ذکر کرد.
** میرجاوه
فرماندار شهرستان مرزی میرجاوه در شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 30 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر 10 میلیارد ریال در هفتمین روز دهه فجر در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.
محمد میهنی اظهار داشت: این طرح های در زمینه برق رسانی، فضاهای آموزشی، طرح های بهداشتی و درمانی و بخش کشاورزی بوده است.
وی گفت: در دهه فجر امسال 34 طرح درمیرجاوه با اعتبار 268 میلیارد ریال در حال بهره برداری است که بیمارستان 32 تخت خوابی و هفت باب مدرسه از جمله مهمترین طرح های این شهرستان محسوب می شود.
فرماندار میرجاوه خاطر نشان کرد: همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی در حال اجراست که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
**سراوان
درویش نارویی فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفتمین روز دهه مبارک فجر سه طرح عمرانی با اعتبار 13 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
وی گفت: در دهه فجر امسال 75 پروژه عمرانی با اعتباری معادل 476 میلیارد ریال در شهرستان سراوان در حال بهره برداری است.
وی افزود: از این تعداد 17پروژه در شهر سراوان، 18 پروژه بخش مرکزی، 24 پروژه بخش جالق و 16پروژه مربوط به بخش بم پشت در بخش های عمران، اقتصادی، خدماتی، راه سازی و آب رسانی است.
** سرباز
فرماندار سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امروز افزون بر پنج طرح روکش راه جکیگور-قصرقند، مدرسه ۶ کلاسه خیری ، خط کشتار دام سبک کشتارگاه صنعتی، ساختمان اداری و آموزشی و پروژه های شهرداری با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در این شهرستان به بهره برداری رسید.
حمید الدین یوسفی افزود: همچنین عملیات ساخت دبیرستان دخترانه شبانه روزی، خوابگاه شبانه روزی و سلف سرویس مدرسه شبانه روزی نیز آغاز شد.
به گزارش ایرنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان 742 پروژه عمرانی، خدماتی و بهداشتی در دهه فجر امسال با اعتباری افزون بر 6 هزار و 800 میلیارد ریال (680 میلیارد تومان) در این استان در حال بهره برداری است که در مقایسه با پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت امسال 48 درصد به لحاظ اعتباری رشد دارد.
استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.
وجود بیش از 1100 کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

نظر خود را ثبت کنید