کره شمالی , موشک هسته ای , قاره پیما " />

کره شمالی نیروی هسته ای تشکیل می دهد

پکن - ایرنا - کره شمالی که امروز در قالب هفتمین آزمایش موشکی، سومین موشک قاره پیما خود را آزمایش کرد اکنون در صدد تشکیل و تکمیل واحد هسته ای است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا کره شمالی اعلام کرده است که به دلیل فشارهای نظامی آمریکا و راهبردهای خصمانه این کشور و تحریم های اعمال شده، نیروی بازدارندگی هسته ای نظامی اش را تقویت خواهد کرد.
وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی تا یک سال دیگر نیروی هسته ای خود را تکمیل خواهد کرد.
آمریکا و کشورهای دیگر حامی اش تاکید دارند که کره شمالی را به عنوان یک نیروی اتمی نظامی به رسمیت نمی شناسند اما کره شمالی با آزمایش های اتمی خود ثابت کرده است که چنین توانی را در اختیار دارد.
حالا وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی تا یک سال دیگر نیروی هسته ای خود را تکمیل خواهد کرد.
خبرگزاری یونهاپ می نویسد که تنش ها در شبه جزیره کره بالا گرفته است و این کشور و روسیه و چین خواستار حل صلح آمیز مساله هسته ای هستند.
این گزارش می افزاید که سرعت ساخت تسلیحات اتمی کره شمالی زیادتر شده است و این نیروی اتمی تا یک سال دیگر تکمیل خواهد شد.
با نظر داشت اینکه سال 2018 میلادی هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی است برای این کشور اهمیت زیادی دارد و احتمالا تحولاتی از این دست را منطقه شاهد خواهد بود.
کره شمالی که ششمین آزمایش اتمی اش را در ماه سپتامبر(شهریور) انجام داد و در سال جاری نیز دو فروند موشک بالستیک قاره پیما برفراز ژاپن پرتاب کرده بود بامداد امروز هم سومین موشک قاره پیما خود را آزمایش کرد.
آخرین موشک آزمایش شده توسط کره شمالی، به مدت 43 دقیقه پرواز کرد 950 متر ارتفاع گرفت و بعد از طی 4500 کیلومتر طی مسافت، در دریای شرقی سقوط کرد، ادعایی که توسط مقامات دفاعی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن تایید شده است.
در عین حال کارشناسان می گویند با توجه به زاویه پرتاب موشک و ارتفاع 950 کیلومتری، چنانچه این موشک در شرایط استانداردی پرتاب شود می تواند 13 هزار کیلومتر برد داشته باشد و خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
مقامات کره شمالی پس از این آزمایش موشکی توضیح دادند با آزمایش موفقیت آمیز موشک قاره پیمای جدید، سراسر خاک آمریکا در تیررس خواهد بود و هرتهدیدی را به قاطعیت پاسخ می دهیم.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

نظر خود را ثبت کنید