قائم مقام وزیر علوم تأکید کرد

ضرورت پیگیری چالش‌های ملی کشاورزی و منابع طبیعی توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان این انتظار را داریم که حداقل دو چالش ملی در حوزه منابع طبیعی و دو چالش ملی در زمینه کشاورزی را در این دانشگاه پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر «عبدالرضا باقری» در مراسم نکوداشت شصتمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به این‌که امروز منابع طبیعی ما در معرض آسیب‌های جدی است، اظهار کرد: تنها راه این مسأله دانش‌بنیان کردن کشاورزی است.

وی افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کشور در این بخش، باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

باقری ادامه داد: این دانشگاه باید به آب، خاک، هوا و ذخایر ژنتیکی به عنوان 4عنصر پایه کشاورزی، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر پرهیز از کمیت‌گرایی، تصریح کرد : باید به اجرای ماده 21 و 23 قانون بهره‌وری توجه ویژه‌ای داشت.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های درسی بر مهارت‌های دانش‌آموختگان تأکید شده و این دانشگاه به‌عنوان الگو، این کار را در دانشگاه اجرا کند تا دانشگاه‌های دیگر از آن استفاده کنند.

باقری یادآور شد: معرفی روش های جدید برای دانش بنیان کردن از جمله مواردی است که در وزارت علوم ، چشم به این دانشگاه داریم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید