منطقه ویژه اقتصادی بجنورددرجذب سرمایه گذاری خارجی موفق ترین خواهد شد

بجنورد-ایرنا- مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی یکی از موفق ترین مناطق در کشور از لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی خواهد شد.
به گزارش ایرنا حامد قادرمزی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد این منطقه رونق خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در کشور 9 منطقه ویژه اقتصادی تحت مدیریت وجود دارد افزود: این مناطق با هدف گذاری تولید و اقتصادی ایجاد شده اند و تاکنون دو منطقه واگذار شده است و منطقه ویژه خراسان شمالی و بوشهر آماده واگذاری شده اند.
به گزارش ایرنا منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا پایان امسال قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است.
استان خراسان شمالی با 936 هزار کیلومتر 300 کیلومتر مرز با جمهوری ترکمنستان دارد.
این استان دارای 14 شهرک و نواحی صنعتی است که بیش از 150 واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی در این شرکها و نواحی صنعتی فعالیت وسه هزارو 601 نفر نیز در این واحدهای اشتغال دارند.
مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و افزود: باید در این راستا بیشتر تلاش کنیم و هم اکنون زمینه های این امر نیز فراهم شده است.
قادرمزی افزود: در بحث تولید و صنعت باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاری خارجی بیشتری جذب کنیم.
وی بر اطلاع رسانی در خصوص مناطق ویژه تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران باید با مزایای این مناطق از جمله گمرکی و مالیاتی آشنا شوند که در این راستا رسانه ها بیشتر بپردازند.
این مسوول کشوری گفت: مناطق ویژه اقتصادی مزایای زیادی دارند که قدرت رقابت با سایر تولید کننده ها را بالا خواهد برد که این امر را باید بیشتر در بین سرمایه گذاران داخلی و خارخی اطلاع رسانی کنیم تا از این ظرفیت ها بیشتر در راستای افزایش تولید و رونق اقتصادی استفاده کنند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران متولی 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور می باشد که این مناطق در استان های بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، فارس، یزد، لرستان، همدان، کردستان و گلستان ایجاد شده اند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید