اقتصاد مقاومتی , خرید کالای ایرانی , ادارات " />

اتاق بازرگانی باید در جایگاه مشاور توسعه اقتصادی ایلام ایفای نقش کند

  • تاریخ انتشار : 1396/9/9 ساعت : 14:16 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : تجارت
ایلام - ایرنا -استاندار ایلام تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی باید در زمینه توسعه اقتصادی استان در جایگاه و موقعیت مشاور توسعه ایفای نقش کند .
به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: از ارائه نقطه نظر و تجارب بخش خصوصی در راستای ایجاد تحول و توسعه استان استقبال می شود،.
وی با ذکر اینکه نقش بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در توسعه استان بسیار تاثیرگذار است تاکید کرد: با توجه به مزیت های نفت و گاز، مرز بین المللی مهران و کشاورزی استان، بخش خصوصی باید با تمام توان در این عرصه ها ورود کند.
وی گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید فعال تر شود و در این خصوص نشست های این شورا باید ماهانه برگزار شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: تولید، صنعت، توسعه صادرات، استفاده از ظرفیت های بخش نفت و گاز و انرژی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد منطقه آزاد از جمله مسائلی است که در این شورا باید مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست خواستار تسریع در فعال شدن مرزهای چیلات و چنگوله به عنوان پشتیبان مرز مهران شد.
شعبان فروتن افزود: بخش خصوصی به عنوان بازوی دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و ارائه مشاوره را دارد.


**دستگاه ها محصولات تولیدی استان را خریداری کنند
استاندار ایلام همچنین چهارشنبه شب در نشست اقتصاد مقاومتی بر لزوم خرید و تهیه کالاها و خدماتی که توسط واحدهای استان تولید و ارائه می شوند تاکید کرد.
وی گفت: تسهیلات مناسبی در راستای رونق اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و بر اساس ظرفیت اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی که در اثر تحریم ها دچار رکود شده اند، مشکلات انها رفع می شود.
وی تاکید کرد: واحدهای اقتصادی به سه دسته تقسیم شده اند که بخشی از آنها راکد هستند، برخی با ظرفیت پائین کار می کنند و تعدادی نیز در مرحله احداث هستند که برای رفع مشکل هر یک از این دسته ها، راهکارهای مناسب ارائه می شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع احیا واحدهای اقتصادی، از این پس جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
6032/6034

نظر خود را ثبت کنید