افتتاح راهدارخانه گردنه الماس در جاده خلخال ، اسالم

  • تاریخ انتشار : 1395/11/18 ساعت : 18:46 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با بهره برداری از ساختمان جدید راهدارخانه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم اسباب آسایش مسافران این جاده کوهستانی و زیبای استان فراهم شد.
به گزارش ایرنا ، علی رحمتی روز دوشنبه در آیین افتتاح این راهدارخانه افزود: عملیات اجرایی این پروژه درزیربنای 752 متر مربع با هدف ایجاد امکانات رفاهی راهداران مستقر در گردنه الماس و مسافران جاده خلخال به اسالم از سال گذشته آغاز و با صرف هفت میلیارد و 300 میلیون اعتبار امروز افتتاح و در اختیار مسافران گردنه قرار می گیرد.
وی گفت: با توجه به فرسوده بودن ساختمان راهدارخانه قدیمی گردنه الماس و موقعیت مناسب محل راهدارخانه برای خدمات رسانی به مسافران هر دو جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل احداث راهدارخانه جدید با امکانات بزرگتر و بیشتر برای رانندگان ماشین آلات راهداری و اسکان موقت مسافران در زمان های بحرانی هوا در این محل ضروری بود این ضرورت امروز عملیاتی شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این آیین از تلاش راهداران خلخال در نگهداری راههای پوشیده از برف خلخال و نیز مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در احداث راهدارخانه جدید قدردانی کرده و اجرای این پروژه را از خواسته های مردم منطقه ذکر کرد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و این استان را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

نظر خود را ثبت کنید