بهره برداری از دو واحد تولیدی در هریس و کلوانق

  • تاریخ انتشار : 1395/11/18 ساعت : 18:20 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
تبریز - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه فجر از یک واحد تولید کفش در هریس و یک کارگاه تولیدی صنایع دستی در کلوانق بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا، آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای و کارگاه تولیدی و نمایشگاه صنایع دستی کلوانق با هزینه 500 میلیون ریال و با اشغالزایی مستقیم 14خانم و واحد تولید کفش آوا در زمینی به مساحت 5 هزار و 400 مترمربع با هزینه بیش از 17 میلیارد ریال در بخش خواجه شهرستان هریس به بهره برداری رسید.
فرماندار هریس روز دوشنبه در این مراسم گفت: بهره برداری از این کارگاه ها و نمایشگاه های عرضه مستقیم صنایع دستی، به افزایش تولید و اشتغالزایی مناسب در سطح این شهرستان منجر می شود.
صابر تقویمی، افزود: گلیم بافی، معرق، لباس های بافتنی، زیورآلات سنتی، ملیله دوزی، تابلوفرش، گوهر تراشی و چرم از جمله شاخه های تولیدی این کارگاه هاست.
وی احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی را به عنوان یکی از اولویت های مهم فرمانداری اعلام و اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کسب و کار در این شهرستان کارگاه های بیشتر در زمینه صنایع دستی ایجاد می شود.
تقویمی ادامه داد: پیگیری مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی و حمایت از آن ها نیز در برنامه کاری این فرمانداری است.
در این آئین کارگاه تولید کفش نیز در زمینه تولید کفش های مردانه، ورزشی و اسپورت فعالیت خود را شروع کرد و با بهره برداری از آن به صورت مستقیم برای 45 نفر اشتغال فراهم شده است.
بازار فروش محصولات این کارگاه تولیدی تبریز و استان های همجوار است.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار دهنده:محمد رستگار
7227/8023/6183

نظر خود را ثبت کنید