بهره برداری از 47 طرح و آغاز عملیات اجرایی 49 طرح بهداشتی در همدان

همدان - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر 47 طرح عمرانی روز دوشنبه در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی 49 طرح بهداشتی در شهرستان ملایر آغاز شد.
به گزارش ایرنا همزمان با هفتمین روز از ایام دهه فجر با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی 49 طرح بهداشتی و درمانی ملایر با اعتبار 15 میلیارد و 707 میلیون ریال آغاز شد.
در هفتمین روز از دهه مبارک فجر 31 طرح عمرانی در شهرستان کبودراهنگ کلنگ زنی و بهره برداری شد که این طرح ها شامل آغاز عملیات اجرایی 2 خانه پزشک در منطقه گل تپه و قهورد سفلی آغاز شد.
بهسازی روستای آلان سفلی با هزینه چهار میلیارد ریال، افتتاح همزمان بهسازی روستای علیصدر و 22 روستای دیگر با هفت میلیارد ریال اعتبار در هفتمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
عملیات اجرایی احداث ساختمان دهیاری چورمق در زمینی به مساحت 85 متر مربع و هزینه یک میلیارد و 260 میلیون ریال به اتمام رسیده که بهره برداری شد.
ساختمان 2 مدرسه ابتدایی در قهور سفلی و کهنه حصار در مجموع با هزینه پنج میلیارد و 650 میلیون ریال بهره برداری شد.
برای بهره برداری از پایگاه مقاومت بسیج روستای سرای جوق 500 میلیون ریال هزینه شده و امروز دوشنبه بهره برداری شد.
همچنین در هفتمین روز از دهه مبارک فجر طرح های بهسازی سیستم برق با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 284 میلیون ریال بهره برداری شده است.
برای بهره برداری از طرح های هفتمین روز از دهه مبارک فجر در کبودراهنگ 23 میلیارد و 727 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای 46 جویای کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
همچنین با حضور استاندار همدان مجتمع فرهنگی چند منظوره شهید مدافع حرم با اعتبار 10 میلیارد ریال در دانشگاه پیام نور ملایر مورد بهره برداری قرار گرفت.
این طرح از سال 86 آغاز شد که تا سال 93 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در 2 سال گذشته با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی با زیربنای 800 مترمربع اجرا و شامل کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، نمازخانه و اتاق های فرهنگی است.
همچنین سالن چندمنظوره روستای پرلوک از توابع شهرستان بهار در مساحت 957 متر مربع و با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، 10 طرح عمرانی و خدماتی با حضور معاون هماهنگی عمرانی استاندار همدان در تویسرکان بهره برداری و کلنگ زنی شد.
طرح ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات و ایمنی روستای سید شهاب با صرف چهار میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد که از مجموع اعتبارات فوق مبلغ 240 میلیون ریال از محل خودیاری مردم و دهیاری و مابقی از منابع داخلی دولت تدبیر و امید بوده است.
فروشگاه اتکا تویسرکان با صرف اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و در زیربنای یک هزار و 170 متر مربع برای ارائه خدمات به مردم از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.
بهره‌برداری از مرحله دوم طرح بهسازی روستاهای فریازان، محمود‌آباد، باباکمال، قلعه‌نو و کهنوش با مجموع اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال انجام شد.
عملیات انجام شده در این روستاها شامل تخریب 3 هزار و 700 متر مربع، جدول گذاری به طول 6 هزار و 300 متر، جابجایی شبکه 2.9 کیلومتر، 39 هزار و 900 متر مربع زیرسازی و آسفالت گرم 39 هزار و 900 متر مربع است.
همچنین همزمان مقاوم سازی 45 واحد مسکن روستایی در تویسرکان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در شهرستان تویسرکان بهره برداری رسید.
آغاز عملیات اجرایی راه‌ روستایی قلی‌لاله علیا به طول چهار کیلومتر و عرض 5.5 متر با هزینه پنج میلیارد و 460 میلیون ریال و روستای باقر آباد به زمین زده شد.
چهار طرح عمرانی همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان فامنین بهره برداری رسید که شامل بازسازی و بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه شهید نامجو روستای خوش آباد با یک میلیارد و 700 میلیون ریال است.
باسکول 50 تنی روستای سراوک با 220 میلیون ریال نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
یک هزار و ششصدمین مسکن مقاوم سازی شده روستایی شهرستان فامنین نیز امروز بهره برداری شد ضمن اینکه آسفالت معابر روستایی سراوک از توابع شهرستان فامنین با اعتبار 4 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
دو مرکز آموزشی در فامنین نیز امروز در مراسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
دهه فجر امسال 929 طرح عمرانی با هفت هزار و 740 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان همدان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشار: اکبر بهاروند

نظر خود را ثبت کنید